اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان خبر داد

افتتاح 137 پروژه عمرانی در شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: 137 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 229 میلیارد تومان در دهه فجر در شهرستان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 137 پروژه عمرانی در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی ظهر امروز در آیین افتتاح نمازخانه دبستان پسرانه آیت‌الله معصومی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران خودباوری و عزت داد اظهار داشت: اگر به ایران قبل از انقلاب نگاهی شود و وضعیت کنونی را با آن دوران مقایسه کنیم تغییرات بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه ایران اسلامی در دنیا و احساس خودباوری و اینکه الگوی بیداری اسلامی در کشورهای همسایه و مسلمان انقلاب اسلامی است از برکات نظام اسلامی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در زمان طاغوت مردم را در محاسبات خود به حساب نمی‌آوردند، افزود: در آن زمان دیوار حائلی بین مردم و حکومت ایجاد شده بود که در یک طرف مردم قرار داشتند و در طرف دیگر دیوار حکومت بود اما به برکت انقلاب اسلامی این دیوار برداشته شده است.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به مسئولان و اعتماد آنها به مردم باعث رشد و تعالی کشور شده است.

محمدی اضافه کرد: هیچ نظامی در دنیا به اندازه ایران اسلامی به چالش کشیده نشده و ظرف چند روز گذشته امریکا موضوع مذاکره با ایران را در رسانه ها در بوق و کرنا کردند و این در حالی است که دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه انقلاب اسلامی همزمان با مطرح شدن این موضوع آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری تعداد 137 پروژه با اعتباری بالغ بر 229 میلیارد تومان در شهرستان همدان به بهره برداری خواهد رسید بیان داشت: از این میزان اعتبارات مبلغی بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به مسائل آموزشی اختصاص یافته است.

*انقلاب اسلامی باعث شکوفایی ایران در همه عرصه‌ها شد

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در آیین افتتاح سه پروژه آموزشی در همدان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد، تعالی و شکوفایی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی هستیم.

حسن مظاهری افزود: افتتاح پروژه‌های آموزشی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با تلاش مسئولان و درایت مقام معظم رهبری نظام اسلامی بیشتر از قبل شکوفا شود.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به رشد و تعالی بیشتر دانش‌آموزان کمک می‌کند و ما از نوسازی مدارس در اجرای پروژه‌ها و مساعدت آموزش و پرورش تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تصریح کرد: سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان ظرف 9 سال گذشته از رتبه‌های آخر کشور به رتبه سوم ارتقاء یافته و ملاک رتبه‌بندی سرعت و کیفیت مطلوب انجام پروژه‌ها است.

*مشخصات پروژه‌ها:

- احداث نمازخانه دبستان پسرانه آیت‌الله معصومی

نمازخانه دبستان پسرانه آیت‌الله معصومی در زمینی به مساحت 130 متر مربع با اعتباری بالغ بر 65 میلیون تومان احداث شده است.

این نمازخانه دارای وضوخانه است و دو راه دسترسی برای دسترسی بهتر و آسان‌تر دانش‌آموزان به آن وجود دارد.

- مقاوم سازی دبستان دخترانه شهیده مظلومیان:

مقاوم‌سازی دبستان با 500 متر مربع با اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان در سال جاری انجام شده که با اجرای آن سیستم گرمایشی به حرارت مرکزی تبدیل شده است. همچنین تعداد دو کلاس درس با توجه به اجرای نظام آموزشی 6،3،3 در مدارس ایجاد شده که تعداد کلاس‌های دبستان به 10 کلاس درس افزایش یافته است.

از اعتبار 140 میلیون تومانی هزینه شده در این دبستان مبلغ 50 میلیون تومان مقاوم‌سازی، 40 میلیون تومان سیستم گرمایشی و 50 میلیون تومان احداث و الحاق دو کلاس درس هزینه شده است.

- ساخت دبستان دخترانه نصرت شاهین:

مدرسه در زمینی به مساحت 700 متر مربع با 420 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 310 میلیون تومان احداث شده است. این مدرسه در طول یک سال با مشارکت خانم رسائیان با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

استفاده از بتن و طراحی بدون ستون در ساخت این مدرسه از ویژگی‌های آن است و نیازی به جوشکاری و اسکلت نداشته و ساخت این نوع مدرسه در غرب کشور برای نخستین بار احداث شده است.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول