اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی:

انقلاب اسلامی به ادیان الهی جان تازه‌ای بخشید

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی گفت: انقلاب اسلامی تنها اسلام را زنده نکرد بلکه به تمام ادیان الهی روح تازه‌ای بخشید.

انقلاب اسلامی به ادیان الهی جان تازه‌ای بخشید

حجت‌الاسلام مهدی امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: محدوده جغرافیایی این دستاوردهای را می‌توان به سه محیط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تفکیک کرد.

وی ادامه داد: در سطح ملی بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در بعد ایجابی خارج کردن کشور از حالت انفعالی بود که سال‌ها به آن دچار شده بود؛ به صورتی که این انقلاب کشور را در مسیر تلاش برای حاکمیت احکام اسلامی قرار داد.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی ادامه داد: در بعد سلبی نیز انقلاب اسلامی در سطح ملی نظام مستبد حاکم را نفی و سلطه ابر قدرت‌ها بر جامعه را طرد کرد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی با هیچ دولت انقلاب کرده‌ای قابل مقایسه نیست ابراز داشت: کشورمان در طی سه دهه توانست به جایگاهی برسد که بسیاری از ناظران بین‌المللی امروز به ممتاز بودن آن اعتراف دارند.

امیدی عنوان کرد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه ملی می‌توان به احیای نقش مردم در حکومت اسلامی، بازسازی هویت زنان و احیای خودباوری اجتماعی اشاره کرد.

انقلاب اسلام انحرافی را رسوا کرد

وی ابراز داشت: در بعد منطقه‌ای انقلاب اسلامی توانست اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام منحرفان آشکار کند و نشان دهد که اسلام واقعی، اسلام مبارزه با ظلم و ستم و سازش نکردن با استکبار است.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی گفت: انقلاب اسلامی به جهان نشان داد که بسیاری از دولت‌هایی که در جهان اسلام حضور دارند، دست نشانده استکبار بوده و مسیری را می‌پیمایند که انحراف بیشتر جهان اسلام را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که انقلاب در عرصه بین‌الملل در حیطه نظری توانست انجام دهد پیوند دین و سیاست است که تا آن زمان در تئوری‌های بین‌المللی هیچ توجهی به آن نمی‌شد.

انقلاب اسلامی دین را از انزوا نجات داد

امیدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دین را از انزوا نجات داد، خاطرنشان کرد: پیوندی که بین دین و سیاست در جمهوری اسلامی ایجاد شد حتی بسیاری از ادیان الهی دیگر را در این مسیر بار دیگر به صحنه آورد و موجب شد مسیحیت و یهودیت نیز به نقش آفرینی در عرصه سیاست و اجتماع امیدوار شوند.

وی اظهار داشت: دستاورد دوم جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی نفی سلطه ابرقدرت‌های غربی و شرقی است چرا که تا پیش از آن بسیاری از جریان‌هایی که تلاش می‌کردند در سطح ملی تغییر ایجاد کنند به یکی از دو بلوک قدرتمند غرب و شرق وابسته بودند.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی گفت: برخی کشورها نیز در شعار خود را غیر متعهد می‌دانستند اما در عمل نمی‌توانستند استقلال خود را از هر دوی این قطب‌ها حفظ کنند اما انقلاب اسلامی توانست این کار را انجام داده و مستقل از این دو عمل کند.

وی افزود: در عرصه بین‌الملل یکی از رویکردهای ممتاز جمهوری اسلامی مبارزه جدی با استکبار و ایادی آن در سطح گسترده بود که این مبارزه حمایت از محرومان در سراسر جهان را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام/78006/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول