اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: ساختمان دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از مقاوم‌سازی با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

افتتاح دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرویز‌ آژیده رئیس دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این پروژه ضمن قدردانی و تقدیر از حضور بی‌سابقه، پرشور و گستردۀ دانشگاهیان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، اظهار کرد: حضور حماسی با شکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر همه نقشه های شوم دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کرد و به معاندان نشان داد که مردم ایران همیشه و در همه حال پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند.

وی در ادامه ایجاد محیط و فضای امن، آرام و پر نشاط برای دانشگاهیان را از جمله سیاست‌های کلان مسئولان و مدیران این دانشگاه برشمرد و گفت: باید تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه همه جانبه  دانشگاه بکار گرفته شود.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به روند و نحوه مقاوم سازی دانشکده علوم طبیعی گفت: ساختمان این دانشکده قدیمی‌ترین بنای دانشگاه و به عنوان یکی از نمادهای دانشگاه مطرح بود از این رو  به جای تخریب و تجدید بنا مقاوم‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت و امروز پس از 18 ماه تلاش، دوباره به بهره‌برداری رسیده و در اختیار محققان و دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه ساختمان دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز به عنوان نخستین پروژه مقاوم سازی شده دانشگاه ها از برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است، تصریح کرد: این ساختمان به مساحت 9 هزار مترمربع با هزینه بیش از 3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

جمشید اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه تکمیل این پروژه به مدت 1.5 سال به طول انجامید، تصریح کرد: بعضی از ساختمان‌های دانشگاه تبریز به دلیل قدمت زیاد احتیاج به مقاوم‌سازی دارند که در این راستا به زودی مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی نیز آغاز خواهد شد و کار مطالعاتی بر روی سایر ابنیه قدیمی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در صورت تخریب و بازسازی دوباره دانشکده علوم طبیعی، سه برابر هزینه خرج شده در این پروژه لازم بود، یادآور شد: سیاست کلی این دانشگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی این دانشگاه این است که در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه‌ها، اما با استاندارد کامل به بهره‌برداری برسد.

محسن مؤید، رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشکده در سه گروه‌های آموزشی زمین شناسی، زیست شناسی علوم جانوری و گروه زیست شناسی علوم گیاهی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجو می پذیرد، گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 200 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 42 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی است.

انتهای پیام/60002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول