اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفان دولت آلمان بار دیگر معامله تسلیحاتی با عربستان را به باد انتقاد گرفتند

خبرگزاری فارس: مخالفان دولت آلمان با انتقاد از معامله تسلیحاتی دولت این کشور با عربستان خواستار شفاف‌سازی دولت در این زمینه شدند.

مخالفان دولت آلمان بار دیگر معامله تسلیحاتی با عربستان را به باد انتقاد گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، افشای خبر تصمیم دولت آلمان برای فروش کشتی جنگی به عربستان انتقاد شدید مخالفان دولت را به دنبال داشته است. مخالفان خواستار شفاف‌سازی دولت در این زمینه شده‌اند.

«کانیا کویل» رئیس داد و ستد حزب سبز در پارلمان گفت: «خانم مرکل اشتباه می‌کند که تصور می‌کند، دشمن یکی از دشمنان، خود به خود به شریکی راهبردی برای آلمان تبدیل خواهد شد.»

«توماس اوپرمان» همتای وی در فراکسیون سوسیال دموکرات، دولت را متهم کرد که می‌خواهد عربستان را از لحاظ نظامی تجهیز کند و از اعتراض‌هایی که قبلا علیه فروش تجهیزات صورت گرفته بود، درس نگرفته است.

«یان فان آکن»رئیس حزب چپ نیز گفت: «اکنون زمان آن است که تمامی صادرات تسلیحاتی به عربستان متوقف شود.»

روزنامه آلمانی بیلد به تازگی نوشت که دولت آلمان قرارداد میلیاردی دیگری برای فروش ناوچه به عربستان را در دستور کار دارد.

گزارشی در دست است که بنابر آن عربستان قصد دارد، قایق‌های گشتی به ارزش حدودی 1.5 میلیارد یورو از گروه تسلیحاتی «لوسرن» خریداری کند.

خرید این قایق‌ها که برای حفاظت مرزی به کار می‌روند و ارزش آنان 10 تا 25 میلیون یورو برآورد می‌شود، 2 سال پس از امضای قرارداد با عربستان سعودی به این کشور تحویل داده می‌شود.

این اقدامات آلمان انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته است. منتقدان معتقدند که فروش تسلیحات به منطقه‌ای حساس مانند خاورمیانه به نوعی می‌تواند در راستای نقض حقوق بشر به کار گرفته شود.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول