اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شعرای مازندران، گیلان و سمنان؛

مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر در گرگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز به کار مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر از دقایقی پیش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی همزمان با هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر خبر داد.

مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر در گرگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کبیر عصر امروز در حاشیه کارگاه نقد شعر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم شعرخوانی منطقه‎ای برای نخستین‌بار در کشور در هفت استان به مدت یک روز برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر استان چهار شاعر (یک شاعر پیشکسوت و سه شاعر جوان) در مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر حضور می‎یابند.

مراسم شعرخوانی فقط به خواندن شعر اختصاص دارد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در این مراسم، شعرا اشعار خود را با موضوعات مربوط به دهه فجر همچون استکبارستیزی، عدالت‎خواهی، مقاومت و تمامی موضوعات متناسب با آرمان‎های انقلاب اسلامی قرائت می‎کنند.

به گفته کبیر، مراسم فوق فقط به خواندن شعر اختصاص داشته و با وجود جشنواره شعر فجر، آثار ارائه شده مورد قضاوت داوران قرار نمی‎گیرند.

وی تصریح کرد: قبل از برگزاری مراسم شعرخوانی کارگاه آموزشی، نقد و بررسی شعر با حضور شعرای چهار استان گلستان، مازندران، گیلان و سمنان برگزار می‎شود.

در این کارگاه شعرا اشعار یکدیگر را نقد می‎کنند

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: در این کارگاه، شعرا با حضور استاد صاحب‌نظر در فضای صمیمانه به نقد اشعار یکدیگر می‎پردازند.

کبیر یادآور شد: به منظور ارائه قابلیت‎ها و توانمندی‎های شعر گلستان در بخش دانشجویی از انجمن‎های ادبی و دانشجویان استان برای حضور در مراسم شعرخوانی دعوت به عمل آمد.

وی اضافه کرد: برای حضور شعرای دانش‌آموز استان، هماهنگی‎های لازم با سازمان دانش‌آموزی و اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان به عمل آمد.

بخشی از برنامه به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بخشی از مراسم شعرخوانی منطقه‌ای فجر در گرگان به خواندن دکلمه و شعر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص دارد.

لازم به ذکر است، کارگاه نقد شعر با حضور شعرای پیشکسوت و جوان گلستان، مازندران، گیلان و سمنان قبل از برگزاری مراسم شعرخوانی منطقه‎ای و همزمان با هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول