اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد:

نمایندگان حقوقی پیگیری قطع جنگل را به قطع یک شاخه درخت ترجیح دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید میان قطع یک شاخه درخت و یک جنگل تفاوت قائل شد، گفت: نمایندگان حقوقی باید براساس اهمیت پرونده‌ها اولویت‌بندی کنند تا حقوقی از بیت‌المال ضایع نشود.

نمایندگان حقوقی پیگیری قطع جنگل را به قطع یک شاخه درخت ترجیح دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسام‌الدین عشقی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اداری در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر واحدهای حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد با انتقاد از عدم جدی گرفتن موضوع دفاع از موارد اختلافی در دستگاه‌های دولتی از سوی نمایندگان حقوقی ادارات، اظهار داشت: متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌های میلیاردی وجود دارد که حتی بدون یک خط دفاع از سوی نمایندگان حقوقی ادارات دولتی منجر به صدور رأی می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه ما در جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال مسئولیت شرعی و قانونی داریم که در این زمینه تقویت ساختار حقوقی ادارات باید در دستورکار قرار گیرد.

عشقی خاطرنشان کرد: گاهاً مشغله کاری علت پیگیری نکردن پرونده‌ها و دفاع از حقوق دولت و بیت‌المال عنوان می‌شود، اما باید گفت که اگر نمایندگان حقوقی و مدیران دستگاه‌ها، کارهای خود را اولویت‌بندی کنند، می‌توانند به همه کارهای حقوقی اداره متبوع خود برسند و از حق دولت دفاع کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شاهد هستیم که با وجود بهانه کمبود وقت، اما یک کارشناس حقوقی برای قطع یک شاخه درخت وقت زیادی را برای رسیدگی و پیگیری آن می‌گذارد، در حالی‌که همزمان یک تخلف بزرگ‌تر و تصرفات به مراتب بزرگ‌تر در منابع ملی و جنگل می‌شود که به آن پرداخته نمی‌شود.

* ساختار حقوقی ادارات کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید میان قطع یک شاخه درخت و یک جنگل تفاوت قائل شد، تأکید کرد: نمایندگان حقوقی باید براساس اهمیت کارها و پرونده‌ها اولویت‌بندی کنند که خدای ناکرده حقوقی از بیت‌المال و دولت ضایع نشود.

عشقی عنوان کرد: سواد حقوقی و تسلط به مفاد پرونده باید از ضروریات کار نمایندگان حقوقی باشد، اما شاهد هستیم که برخی از آنان چند دقیقه قبل از جلسه دفاع به صورت اجمالی به پرونده نگاهی می‌اندازند و گاهی نیز پرونده‌های کلان و میلیاردی بدون یک کلام دفاع مختومه می‌شوند.

این مسئول قضایی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این استان دستگاه قضا و دولتی‌ها حساسیت ویژه‌ای روی تجاوز به بیت‌المال دارند، یادآور شد: بدون شک باید نماینده حقوقی فعال که برای دفاع از بیت‌المال و منافع مردم وقت و انرژی می‌گذارد با نماینده‌ای که هنوز یک رأی هم به نفع دستگاه اجرایی متبوع خود نگرفته، تفاوت داشته باشند.

وی در پایان ابراز داشت: ساختار حقوقی ادارات در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول