اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های سخنرانی رئیس سازمان بازرسی در قم

در مسیر نامزدی انتخابات قرار دارم/نداشتن رابطه با آمریکا برگ برنده ماست

خبرگزاری فارس: سخنرانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع طلاب گلستانی حوزه علمیه قم با برخی سخنان حاشیه‌ای همراه بود.

در مسیر نامزدی انتخابات قرار دارم/نداشتن رابطه با آمریکا برگ برنده ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب در جمع طلاب گلستانی حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفا حاضر شد و به سئوالات مختلف آن‌ها پاسخ گفت؛ البته این مراسم دارای حواشی جالبی بود.

• چند سئوال مکتوب از پورمحمدی در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 92 بود که او هم پاسخ داد باید فضای مساعد برای اعلام این مسئله فراهم شود و من هم به جمع‌بندی برسم اما حقیقت این است که در این مسیر قرار دارم.

• یکی از سئوالات هم در خصوص تبعیض قائل شدن میان آقازاده‌ها و سایرین در پرونده‌های اقتصادی بود که ناگهان از میان جمع اسم یکی از افراد برده شد و بقیه به او اعتراض کردند؛ پورمحمدی هم گفت اتفاقاً در این زمینه مخالف نام نبردن از کسانی هستم که متهم هستند.

• ارتباط با آمریکا موضوع سئوال بسیاری از حاضران در جلسه بود که پورمحمدی هم با ارائه توضیحاتی به پرسش‌های آن‌ها جواب داد و در انتها هم گفت: «این حرف یک استاد دانشگاه غربی است که عقیده داشت برگ برنده ایران نداشتن ارتباط با آمریکاست».

• اتفاقات رخ داده در هنگام سخنرانی لاریجانی در قم هم موضوع بسیاری از سوالات بود و برخی هم این مسئله را عکس‌العمل طبیعی معترضان دانستند که پورمحمدی با قاطعیت این امر را رد و اظهار کرد: «زمانی که وزیر کشور بودم هر روز مرا به مجلس فرا می‌خواندند و سوالاتی می‌پرسیدند که برخی از آن‌ها هیچ دلیلی نداشت اما حقیقت این است که مجلس در جایگاه سوال پرسیدن است و نباید قانون را زیر پا گذاشت».

• تخلف 21 میلیاردی در زمان تصدی وزارت کشور سئوال دیگری بود که در همه جلسات از پورمحمدی می‌شود و او هم در واکنش به این پرسش گفت: «تهمتی به من زده‌اند و موجب شده‌اند در هر مراسمی مجبور به پاسخگویی در این زمینه شوم؛ تهمت از گناهان کبیره است و تعجب می‌کنم چرا با وجود توضیح مکرر باز هم برخی تهمت اولیه را باور می‌کنند».

• سئوال بعدی در خصوص کیفیت کار سازمان بازرسی بود که پورمحمدی بیان داشت: ما فرد خوابیده را بیدار می‌کنیم اما نمی‌توانیم کسی را که خود را به خواب زده بیدار سازیم؛ در خصوص بسیاری از طرح‌های اقتصادی گزارشاتی تهیه شد و به رئیس جمهور و وزرا ارائه شد اما توجهی به آن‌ها صورت نگرفت یا اینکه مواردی را به دادگاه معرفی کردیم اما ترتیب اثری داده نشد.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول