اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران خبر داد

ترسیم تقویم آموزشی در خانه مطبوعات مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران از ترسیم تقویم آموزشی در خانه مطبوعات مازندران خبر داد.

ترسیم تقویم آموزشی در خانه مطبوعات مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ایرج نیازآذری پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی و تحلیلی ویژه خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل اظهار داشت: شهرستان بابل پیشگام عرصه اطلاع‌رسانی و اندیشه بوده و در حوزه اطلاع‌رسانی بسیار فعال و پویا عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران درصدد توانمندسازی ارباب رسانه‌ هستند، افزود: در این راستا خانه مطبوعات با برگزاری دوره‌های آموزشی درصدد به روز کردن فعالیت رسانه‌ها است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران بیان داشت: افزایش مهارت شغلی، ارتقای دانش، سواد و تحلیل مسائل  در کنار سایر عوامل عامل مهمی خواهد بود تا رسانه حضور فعال‌تری در این عرصه داشته باشد.

نیازآذری بصیرت رسانه‌ای را مهم‌‌ترین رکن برای یک خبرنگار موفق برشمرد و گفت: صرف نوشتن خبر یک اولویت و شرط لازم بوده اما کافی نیست، باید رضایت و بصیرت رسانه‌ای باشد تا در مسایلی که با آن مواجه هستیم تحلیل موشکافانه‌ای داشته باشیم ضمن اینکه توجه به رفتار، نوع سؤال، به کار بردن ادبیات متناسب با موضوع مورد مصاحبه، به‌روز بودن و کارکرد تحلیلی داشتن از ارکان مهم برای یک خبرنگار است.

وی با اشاره به اینکه به روز کردن اطلاعات امری ضروری است، تصریح کرد: باید موضوع جدید را به اطلاع افکار عمومی برسانیم، امروزه سازمان‌های متعالی به دنبال به روز کردن اطلاعات خود هستند تا سبب افزایش مهارت و تخصص رسانه‌ای شود.

نیازآذری گفت: امروز به یمن شبکه‌های اطلاع‌رسانی، بهترین مبلغان درحوزه رسانه حضور یافته و طرح دیدگاه می‌کنند، در این راستا نشریات محلی استعدادهایی پرورش می‌دهند که در آینده نقش مهمی در امر اطلاع‌رسانی خواهند داشت.

وی افزود: رسانه‌های محلی با رسانه‌های ملی رقابت می‌کنند لذا باید چنان در این عرصه موفق عمل کنید که نشریه شما در پیشخوان مطبوعاتی توانمندی رقابت را داشته و به فروش برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه مطبوعات درصدد تحولات ساختاری در ستاد مرکزی است، اذعان داشت: با اجرای این برنامه درصدد هستیم تا حضور این نهاد اثرگذار که مهم‌ترین نهاد اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود در حوزه‌های مختلف حضور جدی‌تری داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران بیان داشت: جایگاه یک رسانه دارای ارزش متعالی بوده زیرا در توسعه محیط نقش بی‌بدیلی داشته که در درجه اول خود اصحاب رسانه باید به این جایگاه اهمیت دهند.

وی نسبت به پردازش گزارش تحلیلی و موضوعی تاکید و اظهار داشت: آنچه امروزه کمتر شاهد آن هستیم توجه به گزارش تحلیلی و موضوعی مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیرامون ما است و بیشتر به خبر پرداخته می‌شود در حالی که شایسته است یک رسانه به دنبال گزارش تحلیلی و موضوعی مشکلات، کمبودها، ظرفیت و مزیت شهرستان خود را از طریق این دسته از امور اطلاع‌رسانی کند.

نیازآذری به اهمیت یک رسانه در تصمیم‌گیری‌های کلان اشاره و تصریح کرد: چاپ یک گزارش خوب در روزنامه می‌تواند نسبت به اتخاذ یک تصمیم به مدیر کمک کرده و یا نظر مدیر را تغییر دهد.

وی حمایت از رسانه را یکی از مهم‌ترین برنامه خانه مطبوعات مازندران دانست و گفت: به‌زودی تقویم آموزشی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/86009/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول