اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

نظام پرستاری از ارکان اصلی نظام سلامت است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: نظام پرستاری از ارکان نظام سلامت و ظرفیتی ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان است.

نظام پرستاری از ارکان اصلی نظام سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد، اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های کلان مدیریتی به نظام پرستاری، نظام پزشکی و دیگر نظام‌ها، به عنوان بازوان اجرایی دولت نگاه شود، همچنین نهادهای یاد شده نیز باید اقدامات لازم در جهت تجمیع فعالیت‌ها و تدوین راهبردها با توجه به اسناد و آیین نامه‌های مربوطه را در دستور کار قرار دهند.

وی بر ضرورت توجه به آموزش به عنوان یکی از زیرساخت‌های حوزه پرستاری تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم تبادل دانش فنی این حوزه با دیگر کشورها، در کنار برگزاری دوره‌های بازآموزی و آشنایی با یافته‌های جدید علمی اظهار کرد: در این راستا استانداری با ارایه مجوزها و مشوق‌های لازم برای توسعه آموزش‌های یاد شده، همراهی و مساعدت لازم را با نظام پرستاری خواهد داشت.

فروزان‌مهر در ادامه عنوان کرد: با توجه به تحولات جمعیتی پیش روی جامعه، به ویژه رشد جمعیت سالمند در سال‌های آینده و نیاز این قشر به مراقبت‌های پرستاری، می‌بایست برنامه‌ریزی لازم در این راستا در دستور کار دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی در جهت تامین نیروی کار این حوزه و تربیت پرستار مورد نیاز تاکید کرد.

فروزان‌مهر با اشاره به ظرفیت‌سازی مناسب دولت‌های نهم و دهم در حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های خراسان رضوی در حوزه سلامت، از جمله نیروی انسانی متخصص، به‌کارگیری دانش فنی روز، دارا بودن تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته و همچنین وجود بارگاه منور رضوی(ع) این استان هم‌اکنون در رتبه‌های نخست توریسم درمانی کشور جای دارد و از همه توان موجود در جهت تقویت این حوزه نیز استفاده خواهد شد.

در این دیدار رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد نظام پرستاری در مشهد و استان، عنوان کرد: وضعیت حوزه پرستاری در دولت‌های نهم و دهم نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است.

احمد نجاتیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش تاثیرگذار پرستاران در حفظ و توسعه سلامت جامعه، اعلام کرد: در راستای رفع مشکلات پرستاران استان، در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی همچون تشکیل شرکت بیمه مسئولیت و ارائه آموزش‌های مدیریتی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در پرستاری و تشکیل شورای سازش در نظام پرستاری، انجام شده و یا در دست اقدام است. 

انتهای پیام/70008/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول