اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران نقش پررنگی داشتند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران نقش پررنگ و اساسی داشتند.

خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران نقش پررنگی داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی کقالق اظهار داشت: خیران همزمان با وقوع زلزله در منطقه ارسباران با حضور در منطقه، دوشادوش مسئولان به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند.

وی گفت: انسان‌های نوعدوست و متدین کشورمان از نقاط مختلف میهن اسلامی پس از این حادثه به یاری هموطنان خود شتافتند و هرکس در حد توان خود به آسیب‌دیدگان این حادثه کمک کرد و هنوز با گذشت چند ماه از این حادثه در کنار مردم و مسئولان منطقه هستند.

فرماندار اهر، ساخت مساجد روستایی، خانه‌های بهداشت، مدارس، مکان‌های عام‌المنفعه، ساخت اماکن مسکونی برای افراد بی‌سرپرست و فاقد توان مالی و کمک‌های مختلف نقدی و غیرنقدی را به زلزله‌زدگان از اثرات ماندگار این انسان‌های نیکوکار و خیر برشمرد.

وی افزود: ملت ایران در نوعدوستی و کمک به انسان‌های نیازمند و حادثه دیده زبانزد بوده و امیدواریم این حادثه هم‌چنان‌ که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند منجر به توسعه در منطقه شود.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر گفت: خوشبختانه این تلاش‌ها با همت مردم و مسئولان به بار نشست و بیشتر روستاهایی که براثر زلزله 21 مردادماه سال‌جاری دچار خرابی شده بودند به برکت حضور و دستور مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مجموعه دولت، همراهی و همکاری مردم و خیران اکثر آن‌ها و زیرساخت‌های لازم اعم از آب و برق، گاز و سایر امور مورد نیاز در روستاها بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: روستاییان مناطق زلزله‌زده هم‌اکنون در خانه‌های تازه‌ساخت خود مستقر هستند و افرادی که خانه‌های مسکونی آن‌ها نیمه تمام است نیز در کانکس‌ها استقرار یافته‌اند که به محض مساعد بودن وضعیت جوی عملیات تکمیل اماکن مسکونی و سایر زیرساخت‌ها ادامه می‌یابد.

گفتنی است، مدرسه شش کلاسه روستای کقالق و خانه بهداشت روستایی گونجیک به ترتیب توسط علیرضا نیک‌کار، خیر اهری و شرکت فرهنگی یاران ساخته شده است.

این دو مرکز امروز با حضور فرماندار اهر افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/60003/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول