اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خواستار شد

لزوم ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان خواستار ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی شد.

لزوم ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح بعدازظهر امروز در نشست با سرپرست و کارکنان تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی باید مورد عنایت متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمنان با برنامه فرهنگی و جنگ نرم برای تضعیف نظام اسلامی تلاش می‌کنند که باید با اجرای برنامه‌های باکیفیت فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

امام جمعه برازجان با تأکید بر لزوم افزایش محتوای برنامه‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان برنامه‌های مذهبی و دینی باید در رشد کیفی برنامه‌ها دقت کنند.

مصلح با اشاره به اهمیت فعالیت مداحان تصریح کرد: انتخاب محتوای مناسب در اشعار مداحان باید مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم آموزش و ساماندهی مسائل مربوط به مداحان افزود: باید کانون مداحان در زمینه ساماندهی امور مربوط به مداحان به صورت بسیار فعال وارد عمل شده و در بعضی از موضوعات که لازم به آموزش و تبیین باشد به صورت جدی عمل کند.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: باید قرائت‌های حماسی، ارزشی، مکتبی و عرفانی واقعه عاشورا را درهم آمیخت و تلفیقی از آن‌ها را برای مردم بازگو کرد تا فرهنگ گرانسنگ عاشورا برای جامعه به بهترین شیوه تبیین شود.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی به عنوان یک قشر بزرگ فرهنگی مشغول به فعالیت هستند که شورای هیئت‌ها و کانون مداحان به عنوان دو نهاد تخصصی باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه رشد و تعالی این هیئت‌ها را فراهم کنند.

امام جمعه برازجان خواستار ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی شد و اذعان داشت: باید به بحث ساماندهی مداحان و آسیب‌شناسی مداحی توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

مصلح یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کنند از طریق مداحان و هیئت‌های مذهبی یکسری پیرایه‌ها و آسیب‌ها را در مناسبت‌های مذهبی وارد کرده و به مقاصد خود برسند.

وی در پایان افزود: حمایت از مداحان و متولیان هیئت‌های مذهبی مورد تأکید قرار دارد و در این مسیر کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول