اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای ضریب سلامت انجام شد

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز برای مددجویان تویسرکان

خبرگزاری فارس: با هدف ارتقای ضریب سلامت، کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز مددجویان تویسرکان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز برای مددجویان تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، با حضور 120 نفر از مددجویان زیرپوشش امداد متشکل از بانوان مطلقه و خانواده‌هایی که سرپرست آنها زندانی هستند کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز با تدریس منصوری کارشناس بهداشت و درمان در سالن اجتماعات کمیته امداد با هدف ارتقای ضریب سلامت و کاهش ناهنجاری‌ها در سطح جامعه برگزار شد.

در این کارگاه مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سلامت جسمی و روحی مددجویان در اولویت برنامه این نهاد قرار دارد چراکه پیشبرد هر جامعه در گرو سلامت است و این مهم منجر به ارتقا و عملی شدن اهداف می‌شود.

تیمور کرمی‌مقدم از راهکارهای مهم در پیشگیری بیماری‌ها را آگاه‌ بودن از همه عناصر مهم در این عرصه دانست و ابراز داشت: کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد امام خمینی تویسرکان نیز در همه زمینه‌ها به منظور افزایش توانمندی تفکر و فرهنگی مددجویان زیرپوشش برپا می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت و شیوع مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان در جامعه، افزود: با توجه به آسیب‌پذیر بودن خانواده‌های زیرپوشش امداد نسبت به دیگر اقشار جامعه آگاه‌بخشی و ارتقای اطلاعات جامعه هدف یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان افزود: در همین راستا 120 نفر از مددجویان زیرپوشش متشکل از بانوان مطلقه و خانواده‌های که سرپرست آنها در زندان هستند در این کارگاه تخصصی آموزش با راهکارها و شیوه‌های پیشگیری از بیماری ایدز با همکاری بهداشت و درمان شهرستان آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه جامعه بیمار هرگز به تعالی نخواهد رسید، افزود: همه عوامل شهرستان با خدمات‌دهی به موقع در این خصوص فعال هستند.

کرمی‌مقدم با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر از طریق معتادان تزریقی انتشار پیدا می‌کند، گفت: همبستگی ملی نیاز اصلی کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری ایدز است و شناخت و آگاه‌سازی در این امر باید ابتدا از خانواده آغاز شود.

وی گسترش و پیشرفت یک کشور را منوط به سلامت جسمی و روحی افراد دانست، گفت: این نهاد طی یک سال با همکاری و تعامل دستگاه‌های عامل تلاش دارد فاصله طبقاتی و ناهنجاری‌ها را کاهش دهد و این مهم در عملکرد خانواده امداد مشهود است.

شایان ذکر است در این آموزش منصوری کارشناس بهداشت و درمان، مددجویان را با بیماری ایدز و هپاتیت آشنا و اصولی که باید برای پیشگیری از ورود ویروس بیماری ایدز رعایت شود را تشریح و در خصوص راه‌های انتقال توضیح داد.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول