اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف هتل‌داران و بنگاه‌های شهرستان بویراحمد:

مسئولان چاره‌ای برای کاهش بار ترافیک و زیبا‌سازی شهر یاسوج بیابند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف هتل‌داران و بنگاه‌های بویراحمد با اشاره به رشد بار ترافیکی در این شهرستان، گفت: مسئولان چاره‌ای برای کاهش بار ترافیک و زیبا‌سازی شهر یاسوج بیابند.

مسئولان چاره‌ای برای کاهش بار ترافیک و زیبا‌سازی شهر یاسوج بیابند

سید نادر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نحوه مهندسی و مشکلات موجود در این شهر اشاره کرد و گفت: در گذشته شهر یاسوج بسیار کم جمعیت بود اما اکنون به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است، در آن زمان فردی بدون امکانات مالی و مدرک تحصیلی مرتبط مبادرت به تهیه نقشه شهری آن زمان کرده است.

رئیس اتحادیه صنف هتل‌داران و بنگاه‌های شهرستان بویراحمد در ادامه تصریح کرد: امروزه با رشد بار ترافیکی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مهندسی این شهر متناسب با نیاز آن نبوده و مسئولان و متولیان امر باید در این خصوص اقدامات لازم را اعمال کنند.

کاهش دغدغه‌های شهروندان در رأس امور باشد

موسوی با ابراز گلایه‌مندی از مسئولان امر ساماندهی و شهرسازی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: زیباسازی شهر و کاهش بار ترافیکی کنونی در شهرستان بویراحمد از دغدغه‌های مهم شهروندان این شهرستان بوده، حال باید پرسید مسئولان امر چقدر با سیستم فعلی شهرسازی برای نسل‌های آینده پاسخگو هستند، باید پرسید این شهرسازی است یا بحران‌سازی برای خود و نسل‌های آینده؟

این مسئول در ادامه با عملکرد ضعیف شورای شهر در توسعه و خدمات شهری و میزان تأثیر‌پذیری آن بر نقش شهرسازی ابراز داشت: نقش مؤثر این مجموعه تنها در زمان خاص نمایان‌تر می‌شود.

مسئولان ارشد استانی برای کاهش بار ترافیکی همت کنند

وی کاهش بار ترافیکی را نیازمند همت بالای مسئولان ارشد استانی و شهرستانی دانست و گفت: توجه به این امر در جذب گردشگران و توریست‌ها و نسل‌های آینده در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر است.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر افرایش بار ترافیکی و ایجاد دردسر در بلوار عدل ناشی از وجود نمایشگاه‌های اتومبیل در این منطقه عنوان کرد: اقدامات اولیه و رایزنی‌های لازم با شرکت شهرک‌های صنعتی برای کاهش بار ترافیکی اعمال شده و مقدمات انتقال این نمایشگاه‌ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: بیش از 130 نمایشگاه ماشین در شهرستان بویراحمد وجود دارد که با آماده شدن طرح زمین به صورت نقد و اقساط به متقاضیان نمایشگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود تا از میزان بار ترافیکی در این شهرستان کاسته شود.

انتهای پیام/82011/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول