اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی گلستان خبر داد

پذیرفته ‎شدن مقاله‎های مرکز فوریت‎های پزشکی گلستان در همایش بین‎المللی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: مقاله‎های علمی این مرکز در دو همایش بین‎المللی که در شیراز و تهران برگزار می‌شود، پذیرفته شد.

پذیرفته ‎شدن مقاله‎های مرکز فوریت‎های پزشکی گلستان در همایش بین‎المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد مقسمی بعدازظهر امروز در جمع اعضای کارگروه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: یکی از مقاله‎ها تحت عنوان «بررسی علل و فراوانی حوادث ترافیکی استان» است که قرار است این مقاله در همایش بین‎المللی پزشکی کشور ارائه شود.

وی ادامه داد: این همایش بین‎المللی تخصصی از پنجم تا هشتم اسفندماه در شهر تهران برگزار می‎شود.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: «شیوع و شدت آسیب در حوادث ترافیکی» عنوان دومین مقاله‎ای است که در تاریخ نهم و دهم اسفندماه در همایش بین‎المللی ایمنی جاده‎ها در شهر شیراز ارائه می‎شود.

مقسمی تصریح کرد: این دو مقاله محصول مشترک علمی وی و یکی از پژوهشگران مرکز به نام «علی مهاجر» است.

وی با اشاره به محورهای این دو مقاله عنوان کرد: بررسی میدانی در خصوص نوع حادثه از لحاظ «اپیدیمولوژیک» و نوع و شدت حادثه و صدماتی که وارد می‎شود، برخی از محورهای این تحقیقات کاربردی است.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان اذعان داشت: در این دو اثر علمی به وضعیت مصدومان تصادف‌ها حین انتقال در رسیدن به بیمارستان و زمان رسیدن عوامل امدادی به مکان صحنه حادثه پرداخته شده است.

مقسمی ابراز داشت: در این پژوهش‎ها همچنین بررسی می‎شود که آیا خدمات ارائه شده به مصدومان استاندارد بوده یا غیر استاندارد است.

به گفته وی، محدوده زمانی این تحقیقات سال‎های 1389 و 1390 بوده که در آن کل حوادث ترافیکی استان مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار گرفته است.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان اضافه کرد: ‌از دیگر نتایج این تحقیقات شناسایی مناطق پرخطر و حادثه‌خیز استان در ترافیک جاده‎ای است.

مقسمی یادآور شد: با شناسایی این نقاط خطرزا تلاش می‎کنیم به محل استقرار پایگاه‎های امدادی در استان نظم دهیم و آنان در این نقاط مستقر کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: از دیگر نتایج این تحقیقات، ارزیابی نیازهای آموزشی، نیروهای مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان است که بر این اساس، اولویت‎های آموزشی آنان مشخص می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول