اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

پروژه امام رضا (ع) ـ خاورشهر نقطه عطفی در کارنامه راه و شهرسازی استان تهران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ویژگی‌های پروژه تقاطع غیرهمسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر گفت: این پروژه نقطه عطفی در کارنامه کارکنان و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است.

پروژه امام رضا (ع) ـ خاورشهر نقطه عطفی در کارنامه راه و شهرسازی استان تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فریبرز واحدی دقایقی پیش در آیین بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاورشهر گفت: خاورشهر شهری در حاشیه جنوبی محور امام رضا (ع)، با روستاهای اطرافش جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر دارد و ساکنان آن با ضریب سواد 95 درصدی بیشتر کارمند و کارگر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: خاورشهر از شهرک‌های اقماری تهران محسوب می‌شود، اهالی آن قریب به اتفاق هر روز به تهران تردد می‌کنند و باید از باند شمالی و از طریق دور برگردان همسطح که حدوداً پنج کیلومتر از ورودی شهر فاصله داشت برای عبورومرور استفاده می‌کردند که این مسئله علاوه بر مخاطرات فراوان به دلیل همسطح بودن دور برگردان به لحاظ اتلاف وقت و مصرف سوخت نیز موجب ضرر و زیان می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با هدف رفع یک نقطه پرحادثه در راه‌های استان، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان نسبت به مطالعه، طراحی و اجرای تقاطع غیرهمسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر اقدام کرد که این پروژه مورد استفاده اهالی خاورشهر، مراجعه‌کنندگان به مرکز تعویض پلاک خاوران و آرامستان ارامنه قرار می‌گیرد.

واحدی همچنین با اشاره به ویژگی‌های این پروژه عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح محور امام رضا (ع) ـ خاورشهر مشتمل بر یک پل زیرگذر به انضمام رمپ و لوپای آن به صورت شبدری کامل و دارای سه خط سواره‌رو به سمت شمال و دو خط سواره رو به سمت جنوب تقاطع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: سیستم سازه‌ای زیرگذر از ترکیب شمع ستون، کوله‌ها و پایه میانی به همراه عرشه پل، یک قاب دو دهانه را تشکیل می‌دهد که جهت اجرای این زیرگذر پس از حفر شمع در ضلع شمال و جنوب سازه پل به مقدار یک چهارم ساخته شده و سپس انحراف ترافیک به طرفین محور میانی حفاری و نهایتاً سازه پل ساخته و به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی تقاطع غیرهمسطح خاورشهر که یکی از پروژه‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تلقی می‌شود همچون سایر پروژه‌های استان به دلیل ارزش افزوده زمینه‌های حاشیه راه دارای معارضان جدی بود و مدتی به جهت رفع معارضان آزادسازی اراضی دچار رکود شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تصریح کرد: در نهایت با رفع معارضان حقیقی، حقوقی و خدماتی این پروژه طی 30 ماه تلاش با اعتبار 60 میلیارد ریال تکمیل شد و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری ‌رسید.

انتهای پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول