اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی تبلیغات اسلامی:

کرمان شیعیان اصیلی دارد / گفتمان دینی موثرترین شیوه تبلیغی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با اصیل خواندن شیعیان استان کرمان گفت: با توجه به وجود برخی فرقه‌ها در این خطه باید از این فرصت برای تعمیق باورهای دینی تلاش کرد.

کرمان شیعیان اصیلی دارد / گفتمان دینی موثرترین شیوه تبلیغی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید ناصر‌الدین‌ نوری‌زاده ظهر امروز در گردهمایی دبیران اجرایی طرح گفتمان‌های دینی استان کرمان اظهار داشت: مبلغان دینی بهترین منادیان هستند که برای زدودن آثار شک و تردید از قلوب بندگان خدا تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: مبلغان از هر قشر و گروهی که باشند افتخار بزرگی برای بشریت هستند و باید به بهانه‌های مختلف یاد و خاطره آنها را بزرگ بداریم و حفظ کنیم.

نوری‌زاده گفتمان‌های دینی را یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغی خواند و افزود: در این طرح استاد به صورت چهره به چهره با مخاطبان روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازسنجی و شناخت مخاطبان برای برگزاری گفتمان‌های دینی امری ضروری است، گفت: علاوه بر این موارد رصد مسائل دینی، اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی هم باید انجام شود.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: دبیران گفتمان‌های دینی باید بسترهای لازم برای ایده‌پردازی کارشناسان را فراهم کنند و با شناسایی استادان برجسته در مناطق مختلف از حضور آنها در برنامه‌ها بهره ببرند.

وی نگاه مسئله‌محور به مخاطب را یکی از نکات مهم در گفتمان‌های دینی برشمرد و بیان کرد: شناخت مخاطب در گفتمان‌های دینی بسیار مهم است و نوجوانان و جوانان 11 تا 19 ساله مخاطبان اصلی این طرح هستند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: مبلغ خوب کسی است که روحیات مخاطب را بشناسند و مشکلات وی را بداند.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین داروها در دوران نوجوانی به عنوان دوره اختلالات روانی و رفتاری این است که با استدلال علمی و مذهبی به صورت چهره‌به‌چهره از عواقب خطرناک دوران نوجوانی بکاهیم.

وی افزود: دشمن از طریق جنگ نرم برای مایوس کردن ما تلاش می‌کند و در این شرایط هر نوع صرف هزینه و اعتبار به نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

نوری‌زاده عنوان کرد: مناظره، پرسش و پاسخ و نشست فعال در گفتمان‌های دینی وجود دارد در حالی که سخنرانی فاقد این ویژگی‌ها است.

وی با اصیل خواندن شیعیان استان کرمان بیان کرد: با توجه به وجود برخی فرقه‌ها در این خطه باید از این فرصت برای تعمیق باورهای دینی تلاش کرد و این فرقه‌ها فرصتی هستند که به پوچی بعضی از فرقه‌ها اذعان کنیم.

نوری‌زاده دسترسی به ماهواره و وجود اعتیاد را از چالش‌های موجود خواند و اذعان داشت: با اطلاع‌رسانی، آموزش دقیق و استفاده از ابزارهای نوین باید این تهدیدات را کاهش داد.

انتهای پیام/80019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول