اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم و سوم اسفندماه

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی گفت: این جشنواره دوم و سوم اسفندماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن خیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در پانزدهمین دوره برگزاری خود به بحث تمدن اسلامی در بخش ویژه خواهد پرداخت.

وی افزود: این جشنواره با هدف تجلیل از دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان در بخش اصلی و موضوعات روز جهان اسلام در بخش ویژه برگزار می‌شود که سال قبل با عنوان «بیداری اسلامی» برگزار شد و امسال با عنوان «تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شود.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی عنوان کرد: در مجموع 457 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد 367 اثر مربوط به بخش اصلی جشنواره و 90 اثر هم مربوط به بخش ویژه جشنواره است.

وی تالیف و ترجمه، تصحیح و تحقیق و تقریر را محورهای آثار ارائه شده به جشنواره دانست و گفت: این آثار شامل 64 کتاب، 22 ترجمه، چهار تصحیح و تحقیق و یک تقریر است.

خیری خاطرنشان کرد: 88 مقاله، 80 پایان‌نامه و 135 تحقیق پایانی نیز از سوی دانش‌پژوهان ارائه شده است.

وی ابراز داشت: بیشتر آثار بخش اصلی جشنواره به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، آذری، تاجیکی، انگلیسی، ترکی استانبولی و بنگلا است.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با بیان اینکه هفت ملیت در بخش اصلی این جشنواره شرکت کردند، به شرکت 90 اثر در بخش ویژه اشاره کرد و افزود: این آثار از 45 خانم و 47 محقق آقا در مقاطع مختلف شرکت کردند که چکیده مقالات در لوحی تهیه شده که تکثیر خواهد شد.

وی ابراز داشت: در روز اول همایش صاحبان آثار برتر به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت و مورد سئوال و پرسش و پاسخ قرار می‌گیرند.

خیری عنوان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شیخ طوسی روز سوم اسفند ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعةالمصطفی و حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی 88 نفر از 30 ملیت تجلیل و تشویق خواهند شد.

انتهای پیام/78001/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول