اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش سرباز خاکی ولایت

سرلشکر ایزدی: شهید قهاری ارادت خاصی به خانواده شهدا داشت

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ارادت خاص شهید قهاری به خانواده شهدا گفت: ایشان زمانی که در یزد فرمانده تیپ الغدیر بودند، سنت حسنه و ارزشمندی را پایه‌گذاری کردند و از تمام خانواده‌های شهدا سرکشی کردند.

سرلشکر ایزدی: شهید قهاری ارادت خاصی به خانواده شهدا داشت

سردار سرلشکر مصطفی ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره شهید سعید قهاری اظهار کرد: ما این افتخار را داشتیم که در منطقه غرب و شمال غرب کشور با فرمانده سلحشور، مخلص، ولایی، پرکار و بی‌ادعایی چون شهید قهاری آشنا شویم و در صحنه‌های مختلف خدمات و زحمات این عزیز بزرگوار را شاهد باشیم.

وی افزود: شهید بزرگوار پاسدار قرآن و اسلام، سردار سعید قهاری‌سعید از کسانی است که در منطقه کردستان و منطقه عملیاتی غرب حمزه سیدالشهدا(ع) در سیر انقلاب اسلامی تا زمانی که به شهادت رسید در مقاطع مختلف شاهد حضور بسیار اثربخش و مفید ایشان بودیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این شهید بزرگوار در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایطی که منطقه کردستان داشت داوطلبانه در این منطقه حضور یافته و مراحل مختلف مسئولیتی را طی کرد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی شهید قهاری در منطقه اورامانات بیان داشت: در مرز دو یگان مستقر بود، از جمله یک لشگر استقراری که کار دفاع از مرز و مبارزه با رژیم و ارتش بعثی را بر عهده داشت و دیگری سپاه پاوه بود که شهید قهاری فرمانده هر دو یگان بود.

ایزدی یادآور شد: شهید قهاری در بین نیروهای بومی و رزمندگان اعزامی بسیار عزت‌مند و محبوب بود و مانند یک رزمنده معمولی در جمع حاضر می‌شد و تلاش و خدمت می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌هایی که از این شهید بزرگوار داشت و موفقیت‌هایش، توانست مسئولیت‌های سنگین‌تری را بر عهده بگیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهید قهاری در مدت زمانی که در استان یزد فرمانده تیپ الغدیر بود، سنت بسیار حسنه و ارزشمندی را پایه‌گذاری کرد و از تمام خانواده‌های شهدا بدون استثنا سرکشی کرد.

وی اضافه کرد: یگان این شهید بزرگوار نیز بسیار موفق بود به نحوی که او به عنوان یک فرمانده نمونه مطرح شد.

* اخلاص، شجاعت و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز شهید قهاری بود

ایزدی در ادامه سخنانش گفت: شهید قهاری بعد از دوران دفاع مقدس نیز فعال بود و این گونه نبود که رسالت خود را تمام شده تلقی کند بلکه مجدداً در قرارگاه حمزه جانشینی فرمانده بزرگ سپاه اسلام حاج احمد کاظمی را برعهده گرفت.

وی اظهار داشت: شهید قهاری با بر عهده گرفتن فرماندهی لشگر 3 حمزه سیدالشهدا نیز اقدامات ارزشمند و عملیات‌های بسیار موفقی را انجام داد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید قهاری از فرماندهانی بود که در خط مقدم حضور داشت، افزود: یکی از اقداماتی که او انجام داد و در سرکوب ضدانقلاب بسیار اثر داشت، ورود به خاک عراق بود.

وی ادامه داد: شهید قهاری 120 کیلومتر در عمق خاک عراق در حالی که هواپیماهای آمریکایی در بالای سر این رزمندگان مانور می‌کردند با نیروهایش پیشروی کرد و نتایج مهمی را در سرکوبی ضد انقلاب کسب کرد.

ایزدی یادآور شد: شهید قهاری همچنان مبارزه علیه ضد انقلاب را ادامه داد و بر عهد و پیمان خویش با خدا استوار بود و به پیمان خود اعتقاد راسخ داشت.

وی با بیان اینکه این سردار بزرگ به تدریج مراتب سیر معنوی را نیز طی کرد، افزود: او از اخلاص بالایی برخوردار بود و در اواخر به قدری شفاف و زلال شده بود که می‌دانست به مرحله شهادت رسیده و آماده شهادت بود و در صحنه‌ها با غسل شهادت حضور می‌یافت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در نهایت نیز در منطقه بسیار سختی که کمتر فرماندهی حاضر می‌شد در آن مناطق عملیات انجام دهد و علیه دشمنان انقلاب اسلامی حرکت کند شهید قهاری حضور یافت و ارزشمندترین سرمایه وجودی خود یعنی جانش را تقدیم راه اسلام و قرآن کرد.

وی با بیان اینکه شهید قهاری فرماندهی مدیر و مدبر و کارآزموده بود، اضافه کرد: ایثاری که آن بزرگوار در آخرین عملیاتی که در آن شرایط بسیار سخت و ارتفاعات پر برف و سرمای زیاد انجام داد باید به عنوان یک فراز شکوهمند در زندگی این عزیز و سایر همرزمانی که همراهش بود و به شهادت نائل شد، محسوب شود.

ایزدی بیان داشت: اخلاص، شجاعت و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار به شمار می‌رود و امید است دوستان و همرزمانش بتوانند راه نورانی این شهید بزرگوار را تداوم دهند.

* شهدا محصول انقلاب اسلامی هستند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش اظهار داشت: نخستین مطلبی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هر کسی که می‌خواهد در ارتباط با شهدا کاری انجام دهد باید با شهدا میثاق ببندد که در این راه صادق باشد.

وی تأکید کرد: اگر ما هدف مشخصی داریم و آن انتشار ارزش‌هایی است که شهیدان ما به خاطر آن به شهادت رسیدند، نخست باید خودمان به آن توجه و عمل کنیم.

وی با اشاره به شرط لازم برای بزرگداشت شهدا گفت: نخستین شرط این است که انسان وقتی در این مسیر وارد می شود با شهدا صادق باشد و خودش در این راه قدم بردارد.

ایزدی اظهار کرد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که انواع و اقسام ابزار تبلیغی در اختیار ما هست بنابراین باید زمان خودمان را بشناسیم و بر اساس نیاز روز نسبت به معرفی این شخصیت‌های فرهیخته، مهذب و شجاع اقدام کنیم.

وی ادامه داد: شهدا میوه انقلاب اسلامی هستند و انقلاب اسلامی این محصول را داشته یعنی اگر ما در عمل خوب این شخصیت‌ها را معرفی کنیم در واقع توانسته‌ایم انقلاب اسلامی را معرفی کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در رابطه با معرفی شهدا آنچه مهم است و باید مدنظر قرار گیرد این است که ببینیم چه عرصه‌هایی برای این کار آماده است.

به گفته وی، امروزه از فضای مجازی و امکانات مختلفی که در سیستم رسانه‌ای دنیا و کشور وجود دارد باید با یک دید گسترده استفاده کرد و در واقع این راه خونینی که شهدا طی کردند و مرحله به مرحله پیش رفتند و در هر مرحله پیروزی‌ها و دستاوردهایی را به ارمغان آوردند به انسان‌های صادقی که دنبال حقیقت هستند معرفی شود.

ایزدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این بزرگترین حرکتی است که می‌تواند به عنوان یک کار فرهنگی ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی که شهدا به خاطر آنها به شهادت رسیدند را انتشار دهیم و مبلغ رسالات الهی باشیم.

همایش «سرباز خاکی ولایت» بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری‌سعید چهارشنبه دوم اسفند ماه ساعت 15 در مجتمع فرهنگی ابن سینا واقع در بلوار مفتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول