اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین میزبان کنفرانس سیستم‌های فازی ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران گفت: برای نخستین‌ بار، یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ایران میزبان برگزاری کنفرانس سیستم‌های فازی ایران است.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین میزبان کنفرانس سیستم‌های فازی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، سمیه رئیس دانا، به چگونگی میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: از یک سال پیش تلاش‌هایی برای اخذ امتیاز برگزاری کنفرانس صورت گرفت و با حمایت دکتر منهاج که از استادان این دانشگاه و از اعضای اصلی انجمن ملی برق ایران هستند تعاملاتی با انجمن سیستم‌های فازی ایران صورت گرفت و مقرر شد که برای اعطای میزبانی این کنفرانس به واحد قزوین بازدیدی از توانایی‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که دکتر برزویی، رئیس انجمن سیستم‌های فازی ایران از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشتند؛ امکانات این دانشگاه را برای برگزاری سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران مناسب ارزیابی کردند.

معاون پژوهشی دانشکده برق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: به دلیل اینکه انجمن سیستم‌های فازی ایران زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری فعالیت می‌کند، برگزاری دوره‌های گذشته این کنفرانس به عهده دانشگاه‌های دولتی بوده ولی خوشبختانه در بازدید هیئت رئیسه انجمن سیستم‌های فازی ایران به خصوص دکتر برزویی رئیس این انجمن از امکانات و توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مقرر شد برای نخستین ‌بار یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ایران میزبان برگزاری چنین کنفرانسی باشد.

وی تصریح کرد: حمایت‌ها و پیگیری‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تلاش‌های دکتر منهاج، وجود زیرساخت‌های لازم همچون سالن آمفی‌تئاتر مجهز، حضور استادان و اعضای هیئت علمی ممتاز و شاخص کشور، ایجاد تسهیلات مناسب در دانشگاه، همکاری و تعامل نزدیک مسئولان و مدیران دانشگاه با برگزار کنندگان کنفرانس و اعتبار بالای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بین دانشگاه‌های ایران به واسطه شهرت و کسب افتخارات جهانی و ملی، از عوامل اصلی اعطای میزبانی چنین کنفرانسی به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، سپس به ارائه تعریفی از مفهوم فازی پرداخت و گفت: نحوه استنتاج تقریبی انسان اساس شکل‌گیری این علم است. فازی یک علم میان رشته‌ای، ترکیبی از علومی چون مهندسی پزشکی، سیستم‌های هوشمند، کنترل و منطق بوده و نکته قابل ذکر این است که برای نخستین‌ بار در جهان یک ایرانی به نام پروفسور لطفعلی عسگرزاده این علم را ارائه کرد که وی در جوامع علمی جهانی با نام پروفسور لطفی‌زاده معروف هستند.

وی با اشاره به محورهای این کنفرانس یادآور شد: سیزدهمین کنفرانس ملی فازی ایران با محورهای هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمند، کنترل، شناسایی و پیش‌بینی سیستم‌ها، روباتیک، مهندسی پزشکی، آمار و احتمال، تحقیق در عملیات، اقتصاد، مدیریت و تجارت، هنر و معماری، علوم کامپیوتری، نظریه تصمیم، علوم پزشکی و علوم انسانی برگزار می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند مقالات خود را از طریق سایت کنفرانس که به زودی رونمایی خواهد شد به دبیرخانه کنفرانس که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مستقر شده ارسال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: به زودی زمان و نحوه ارسال مقالات، اطلاع‌رسانی خواهد شد ولی پیش‌بینی می‌شود سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران با حضور بیش از 700 استاد و دانشجو برگزار شود.

سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران از چهار شهریور سال 92 به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2667/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول