اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

رشد 200 درصدی واردات از گمرک زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: میزان واردات کالا از طریق گمرک زنجان 200 درصد رشد داشته است.

رشد 200 درصدی واردات از گمرک زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات اظهار داشت: گمرک زنجان در توسعه صادرات استان گام بسیار بزرگی را برداشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرک زنجان در زمینه ایجاد زیرساخت‏ها و مشوق‎ها در حوزه واردات اقدامات زیادی را انجام داده است، تصریح کرد: رشد 200 درصدی واردات استان در 11 ماه سال‌جاری رقم قابل توجهی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی نیز همکاری بسیار خوبی در زمینه صادرات از طریق گمرک داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش واردات در رشد صادرات تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی استان زنجان از سایر کشورها شامل مواد اولیه و خطوط تولید است، اضافه کرد: این کالاها در افزایش تولید و اشتغالزایی استان نقش مهمی دارد.

*زیرساخت‏های لازم در گمرک زنجان فراهم است

رئوفی‏نژاد با تاکید بر اینکه زیرساخت‏های لازم در گمرک استان زنجان، گمرک روباز راه‏آهن و فرودگاه فراهم شده است، یادآور شد: باید از ظرفیت‏های ایجاد شده در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر از 100 درصد ظرفیت‏های ایجاد شده در استان زنجان در امر صادرات استفاده شود صادرات استان با رشد قابل توجهی مواجه می‏شود، ادامه داد: در این شرایط نیازی به هدف‏گذاری سالانه برای میزان صادرات وجود ندارد.

*استفاده نشدن ظرفیت‏های استان در زمینه صادرات

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه امیدواریم به تراز صادراتی مورد نظر در استان دست پیدا کنیم، اذعان داشت: از ظرفیت‏های فرودگاه و صادرات هوایی و مجتمع بین‏المللی حمل و نقل نیز باید در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان آمادگی کامل برای صادرات هوایی محصولات با هر تناژی به هر نقطه‏ای از دنیا را دارد، افزود: امکان صدور محصولات به صورت روزانه نیز از طریق فرودگاه زنجان وجود دارد.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه استان زنجان یکی از قطب‎های تولید محصولات کشاورزی به‌شمار می‏رود، ادامه داد: متاسفانه از صادرات این محصول در استان محروم هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‏سازی جدیدی در کشورهای مختلف ایجاد کرد، تصریح کرد: از ظرفیت‎های جدید ایجاد شده در کشورهای خارجی نیز در حال حاضر استفاده مناسبی نشده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید برنامه‎ریزی‏ها در زمینه صادرات کاربردی‎تر و عملیاتی‏تر شود، اظهار داشت: عدم استفاده از ظرفیت‏های ایجاد شده به ضرر استان و بخش خصوصی است.

وی در زمینه هدف‏گذاری برای میزان صادرات استان در سال آینده با اشاره به اینکه باید این موضوع کارشناسی شود، اضافه کرد: ارقام و درصدها در این زمینه باید مشخص شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول