اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین:

تفاهم نامه شهرداری با مالکان بالای اتوبان قزوین ـ زنجان منتفی شد

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: تفاهم نامه شهرداری قزوین با مالکان بالای اتوبان قزوین ـ زنجان در راستای ایجاد، تولید و تبدیل بخشی از زمین‌های بالای اتوبان قسمت شرق جاده اسماعیل‌آباد به ذخیره شهری منتفی شده است.

تفاهم نامه شهرداری با مالکان بالای اتوبان قزوین ـ زنجان منتفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی منطقه سه شهرداری قزوین، ناصر گنجی در خصوص مصوبه ممنوعیت توافق شهرداری قزوین با مالکان بالای اتوبان قزوین ـ زنجان توسط شهرداری قزوین اظهار داشت: محدودیت منابع اراضی به نوعی تهدید است که همه جوانب کشور را در آینده نزدیک به خودش درگیر خواهد کرد و از طرفی هم این موضوع شاید بهترین فرصت برای شناسایی منابع جدید درآمد و ذخایر باشد و در همین راستا مدیریت شهری قزوین در تلاش بود برای تحقق این موضوع بخشی از زمین‌های بالای اتوبان، قسمت شرق جاده اسماعیل‌آباد حدفاصل استادیوم ورزشی تا روستای اسماعیل‌آباد را به این مهم اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری قزوین در این راستا، مذاکرات و رایزنی‌هایی با اهالی روستای اسماعیل‌آباد در جلسات متعدد انجام شده است، بیان کرد: در واقع برای رسیدن به تفاهم‎نامه‎ای در این زمینه که هم رونقی برای زندگی اهالی روستا و گشایشی برای ذخیره شهری بود، جلسات متعددی برگزار شد و در نهایت بعد از رایزنی متعدد به دلیل اینکه این موضوع و جدایی از رونق برای اهالی روستا برای شهرداری قزوین با اهمیت بود به یک جمع‌بندی رسیدیم، حتی شهرداری راضی شد برای ذخیره شهری 28 درصد از زمین‌های موجود را در سهم اهالی به صورت خالص مسکونی و با متراژ کاربری تجاری قرار دهد.

گنجی ادامه داد: با توجه به کمبود زمان متأسفانه بعد از پیگیری‌های متعدد اهالی روستای اسماعیل‌آباد به این تفاهم نامه راضی نشدند و بر این اساس این تفاهم‌نامه به طور کامل منتفی اعلام شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه اراضی بالای اتوبان از دستور کار خارج شده است، شهروندان به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش نکنند و هیچ طرحی برای این اراضی وجود ندارد و کاربری این اراضی فضای سبز است.

این مقام مسئول بیان کرد: برابر مصوبه شماره 498 مورخ 24 بهمن ماه سال 91 اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که به اتفاق آرای 9 عضو حاضر ممنوعیت توافق شهرداری قزوین با مالکان بالای اتوبان قزوین ـ زنجان به تصویب رسید.

وی ابراز داشت: در این مصوبه آمده است با توجه به طرح جامع شهر قزوین که تنها کاربری مسکونی برای محدوده شمال اتوبان را در سایت 330 هکتاری روستای چهارگانه و با اولویت ساماندهی و جابجایی تعاونی‌های مسکن منظور کرده است و همچنین بر اساس مطالعات جمعیتی طرح جامع برای افق 25 ساله با اعمال ضریب رشد طبیعی جمعیت، نیازی به افزایش کاربری مسکونی در این محدوده نیست، بنابراین با توجه به جمیع جهات، شهرداری مجاز به توافق با مالکین اراضی برای افزایش کاربری مسکونی در محدوده شمال اتوبان قزوین-زنجان نخواهد بود.

انتهای پیام/2667/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول