اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی عنوان کرد

اهتمام شعرا و مداحان به رعایت جوانب اخلاقی

خبرگزاری فارس: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر خلوص نیت و رعایت همه جوانب اخلاقی توسط مداحان گفت: شعرا و مداحان قم باید الگویی برای سایر شهرها نیز باشند.

اهتمام شعرا و مداحان به رعایت جوانب اخلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در همایش طلیعه ولایت که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه شعرا و مداحان اهل بیت(ع) مورد عنایت و لطف خداوند قرار گرفته‌اند اظهار کرد: هنری که خداوند به مداحان و شعرا داده است که در راستای ارزش‌های اسلامی و مذهبی فعالیت کنند از جمله نعمت‌های الهی به شمار می‌رود.

وی افزود: اینکه انسان در یک مسیر الهی و آسمانی و در راستای تقویت و حمایت از اهل بیت(ع) گام بردارد در واقع لطفی است که خداوند به افرادی چون مداحان و شعرای مذهبی اعطا فرموده است.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر شعر و شاعری مورد مذمت واقع نمی‌شوند گفت: بر اساس روایات اسلامی کسی که در مورد ائمه اطهار(ع) شعری بگوید وارد بهشت می‌شود بنابراین شعرا و مداحان اهل بیت(ع) باید قدر هنر و کار خود را بدانند.

وی ادامه داد: هنر از جمله شعر و سرود باید در راستای اهداف مقدس به کار گرفته شوند؛ نمونه بارز این امر در دوران دفاع مقدس دیده می‌شود که اشعار حماسی و مذهبی شور و شوق زیادی در رزمندگان اسلام برای انجام عملیات علیه دشمن ایجاد می‌کرد.

آشتیانی با اشاره به خدمات فراوان شعرا به دیانت و مکتب تشیع خاطرنشان کرد: شاعری به نام عبدی در صدر اسلام در ابیاتی ولایت و امامت را مورد تاکید قرار داده و پیروی از کسی را واجب می‌داند که از سوی خداوند تعیین شده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خلوص نیت و رعایت همه جوانب اخلاقی توسط مداحان افزود: شعرا و مداحان قم باید الگویی برای سایر شهرها نیز باشند؛ مشاهده شد که با این همه سابقه انقلابی مردم قم، یک بی‌توجهی در 22 بهمن موجب آزردگی خاطر رهبر انقلاب و ملت ایران شد.

وی قم و مردم این شهر را پرچمداران انقلاب دانست و تاکید کرد: همه اقشار از جمله شعرا و مداحان باید در همه صحنه‌ها الگویی برای سایرین باشند و موجب افتخار قم شوند.

انتهای پیام/78004/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول