اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی:

پژوهش دغدغه اصلی دانشگاه آزاد است

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهش یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد است و هر جا دغدغه ایجاد شود عامل حرکت است و هر چند کشور ما نیز رشد خوبی در این زمینه داشته، اما تا رسیدن به مسایل آرمانی فاصله داریم.

پژوهش دغدغه اصلی دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مسعود زاده‌باقری ظهر امروز در دهمین کمیته پژوهشی منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه خورموج برگزار شد، اظهار داشت: بدون اغراق منطقه 16 جوان بالغی است که در کمتر از دو سال به درخت تناور علم و دانش تبدیل شده است.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بزرگترین سرمایه ما در منطقه 16 همدلی و صمیمیت روسای منطقه است که 17 رئیس به مثابه 17 دوست هستند و همین همدلی و همراهی منطقه 16 را درکشور مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ما سه هدف برای خودمان ترسیم کرده‌ایم که اولین هدف ارتقای کیفیت و توجه به امور پژوهش و تحقیق، هدف دوم گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی در دانشگاه و سومین مورد تکریم ارباب رجوع و تکریم دانشجو است.

زاده‌باقری اضافه کرد: دانشجو ذات دانشگاه است و باید مورد احترام باشد و دانشگاه آزاد دانشجو محور است و در عین مظلومیت مقتدر عمل می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه قائم به آموزش است ولی اگر از آموزش غافل شود به اهدافش نمی‌رسد و مهم‌ترین افتراق آموزش و پرورش و آموزش عالی در پژوهش است.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از ارکان تولید علم موضوع پژوهش است و پژوهش مبنای تولید علم است و تلاش ما باید تولید علم باشد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد است و هر جا دغدغه ایجاد شود عامل حرکت است و هر چند کشور ما نیز رشد خوبی در این زمینه داشته اما تا رسیدن به مسایل آرمانی فاصله داریم.

زاده‌باقری گفت: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد تمهیدات و امکانات برای پژوهشگران است و دانشگاه با آموزش استمرار می‌یابد، ولی با پژوهش به کمال می‌رسد .

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین دستاویز غرب برای سیطره بر کشورهای جهان سوم توسعه تولید علمشان است و با پژوهش و تکنولوژی بر کشورهای مستضعف حکومت می‌کنند.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در 40 سال اخیر بیشتر از 1970 سال قبل کارهای پژوهشی صورت گرفته و عصر روشنگری و امواج نامیده می‌شود و در عصر جدید هر چیزی که بوی کهنگی دهد محکوم به فناست.

رئیس کمیته پژوهشی منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: برای رسیدن به اهدافمان نباید با تکیه بر سه اصل صحت، سرعت و دقت حرکت کنیم.

فردین بوستانی خاطرنشان کرد: مدیر خوب باید بیشتر از دیگران بداند، بیشتر از دیگران تلاش کند و کمتر توقع داشته باشد.

وی یادآور شد: هر واحد باید تا 20 اسفند برنامه‌های پژوهشی سال آینده را به مرکز اعلام کند و در خصوص انتشار مجلات ملی و همایش‌های منطقه‌ای، ملی و بین المللی اقدام کنند.

انتهای پیام/66001/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول