اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اشتغالزایی 46 هزار نفر در اردبیل / تحقق اشتغال به 106 درصد رسید

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 46 هزار و 639 فرصت شغلی برای جوانان جویای کار فراهم شده است.

اشتغالزایی 46 هزار نفر در اردبیل / تحقق اشتغال به 106 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: تعهد امسال ما در حوزه دستگاه‌های دولتی برای کارآفرینی 43 هزار و 907 نفر بود که این رقم حدود 3 هزار نفر بیشتر شده به طوری که درصد تحقق اشتغال استان اردبیل بر اساس سامانه رصد حدود 106 درصد بوده است که نسبت به جلسه قبل پنج درصد افزایش اشتغال را شاهد هستیم.

وی به برگزاری منظم جلسات کارگروه تخصصی اشتغال هر دو هفته یک بار اشاره کرد و افزود: در این جلسات روند اشتغالزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی به روایت سامانه رصد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نیکزاد در مورد تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: آب و فاضلاب شهری، روستایی، آب منطقه‌ای اردبیل و شرکت توزیع برق 100 درصد تعهد اشتغال خود را انجام دادند.

این مسئول بیان داشت: آموزش و پرورش با 299 درصد و بنیاد شهید نیز با 122 درصد به همراه بنیاد مسکن با 150 درصد، فنی و حرفه‌ای 108 درصد، حمل و نقل 119 درصد و راه و شهرسازی 343 درصد و مرکز رشد و فناوری 105 درصد بیش از تعهد اشتغال خود کارآفرینی کردند.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: دو دستگاه امور زندان‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه کمیته امداد به ترتیب با تحقق 43 درصدی، 26 درصدی و 45 درصدی زیر 50 درصد به تعهدات اشتغال خود عمل کردند.

وی افزود: دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرک‌های صنعتی، صندوق مهر امام رضا، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان تعهد اشتغال زیر 100 درصد داشتند که باید تا پایان سال تحقق خود را افزایش دهند.

این مسئول با بیان اینکه فشار دشمن همت و کارکرد مسئولان را ارتقا داده و به آنها پویایی مضاعف بخشیده است، تصریح کرد: ما تا آخرین روز خدمتگزاری‌ با برنامه‌ریزی دقیق به جلو می‌رویم و هیچ کاری به نقدها و انتقادهای مخرب و از سر دشمنی و کینه‌توزی نداریم بلکه سعی خواهیم کرد به سمت مطلوبیت اهداف حرکت کنیم.

زیر سئوال بردن آمار اشتغال جفا در حق تلاش مدیران دلسوز است

نیکزاد اظهار داشت: ما هرگز ادعا نکردیم اشتغال ایجاد شده، اشتغال تثبیت شده رسمی همراه با حقوق و مزایای پیش‌بینی‌ شده ماهانه است، چرا که تعریف ما از اشتغال برخلاف این ادعایی است که برخی‌ها در زمینه آن قلم‌فرسایی می‌کنند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل گفت: ما هرگز ادعا نکردیم اشتغال تضمینی دائمی 30 ساله همراه با حقوق و مزایا برای جوانان جویای کار ایجاد می‌کنیم، بلکه اشتغال در تمام حوزه‌ها با هدف کسب درآمد ولو چند ساله وظیفه‌ای بوده که ما سعی کردیم در قالب طرح‌های کارآفرینی، مشاغل خانگی، خوداشتغالی و... انجام دهیم.

وی ادامه داد: تحقق 106 درصدی اشتغال استان کار ساده و سهلی نیست که عده‌ای با قلم‌فرسایی از سر خصم و یا ناآگاهی بخواهند زحمات مدیران و مسئولان پر تلاش استان را زیر سئوال ببرند چرا که همه اشتغال‌های تحقق یافته به صورت دقیق راست‌آزمایی شده و بسیاری از حقایق در این حرکت مشخص می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی تحلیل‌های نادرست مطرح شده در برخی محافل نشریات و روزنامه‌ها از سوی اصحاب رسانه، گفت: البته وظیفه ما نیز آگاه‌سازی و شفاف‌سازی در مورد اشتغال ایجاد شده است که در این زمینه امیدواریم حرکت‌های روشنگرانه‌ای را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بیان داشت: برخی‌ها مدعی هستند این آمار و ارقام و پردازش اشتغال تحقق یافته را قبول ندارند، که ما خطاب به آنها می‌گوییم اصلاً شما در چه درجه و سمتی هستید که این واقعیت‌هایی همچون روز روشن را قبول نداشته باشید چرا که بسیاری از قلم‌فرسایی شما بوی غرض‌ورزی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد خطاب به مدیران اظهار داشت: نباید با این قلم‌فرسایی‌ها روحیه منفی به شما تزریق شود بلکه شایسته آن است تا روز آخر سال در مسیر خدمت‌رسانی حاضر باشید.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول