اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری و میاندرود مطرح کرد

جذب فوق‌لیسانس شیمی در بیمارستان و پرستار در شهرداری/ بی‌قانونی در جذب نیروی انسانی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر غیر قانونی بودن برخی جذب نیروهای انسانی گفت: فوق لیسانس شیمی سر از بیمارستان در می‌آورد و پرستار را برای کار به شهرداری می‌فرستیم.

جذب فوق‌لیسانس شیمی در بیمارستان و پرستار در شهرداری/ بی‌قانونی در جذب نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد دامادی بعدازظهر امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در سالن همایش‌های هتل سالاردره، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی که رهبری مطرح کردند، بحث تئوریک نبوده بلکه کاربردی است.

وی ادامه داد: جلسات و همایش‌ها باید خروجی داشته باشد در غیر این صورت راه را به بیراهه بردیم.

دامادی تصریح کرد: اگر طرح‌های ما کارشناسی و حکیمانه نباشد، کشور دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در رابطه با تنظیم خانواده و افزایش نسل، بحث می‌کردیم، یادآور شد: ما با اصل این موضوع موافق هستیم، اما اگر نسل افزایش یابد آیا نباید زمینه اشتغال و فضای معیشت جامعه هم اضافه شود.

دامادی با اشاره به اینکه نزدیک به چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که هر سال یک میلیون نفر فارغ التحصیل شده و دوباره یک میلیون نفر به این جمعیت دانشجویان اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: آیا نباید فکری برای اشتغال هم نسل‌های من شود.

وی با طرح این پرسش که آیا نباید اساس کار، درست و کارشناسی شده و برای حرکت مثبت رشد و توسعه کشور باشد، اظهار داشت: اگر در ارائه آمار تعلل کردیم، این کار اشتباه است، یک سال از سرشماری سال 90 گذشته و هنوز نمی‌دانیم تعداد شاغلان در کشور چند نفر است.

دامادی با بیان اینکه در سال 88 تعداد 21 میلیون شاغل در کشور داشتیم، افزود: در سال 90 این رقم به 20 میلیون و 500 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای شناخت حوزه‌های فشار است، تصریح کرد: تحریم از حوزه‌های فشار به شمار می‌آید و مد نظر رهبری این است که حوزه تحریم را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: صنعت و نیروی انسانی، از مواردی است که می‌تواند تحریم را به فرصت تبدیل کند.

وی یادآور شد: در جذب نیروی انسانی 1001 تخلف انجام می‌دهیم و فوق لیسانس شیمی سر از بیمارستان در می‌آورد و پرستار را برای کار به شهرداری می‌فرستیم.

دامادی افزود: امیدوارم روزی برسد به جای 92 میلیارد دلار واردات، میلیاردها دلار صادرات داشته باشیم.

وی گفت: هند و چین در مقیاسی نیستند که بخواهیم با ایران مقایسه کنیم.

دامادی با بیان اینکه اگر اجازه دهند، هم نسل‌های من این کشور را می‌سازند، متذکر شد: شما پارتی‌بازی‌ها را کنار بگذارید، به صنعت بودجه درست تزریق کنید، مدیریت صحیح انجام دهید، ما هم به عنوان نسل جوان، قول می‌دهیم بهترین کارها را در کشور انجام دهیم.

وی اظهار داشت: یک نخبه ساروی که پنج سال تلفن تصویری را به ثبت رسانده و مورد توجه قرار نگرفته است را نزد سرپرست وزارت ارتباطات می‌برم.

انتهای پیام/86007/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول