اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین تشریح کرد

ضرورت الگوگیری آحاد جامعه از علم حضرت معصومه (س)

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: آحاد جامعه با الگوگیری از تلاش حضرت معصومه (س) در کسب علم می‌توانند تولیدات کشور را در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنعت به خودکفایی برسانند.

ضرورت الگوگیری آحاد جامعه از علم حضرت معصومه (س)

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان با الگوگیری از حضرت معصومه (س) در کسب علم و دانش همت کنند تا بتوانند رتبه‌های برتر علمی را کسب کنند.

نظری اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشمندان و دانشجویان با تولید علم و تبدیل کردن آن به تکنولوژی می‌توانند کالاهای مختلف و ضروری مصرف‌ کنندگان داخلی را تولید و تأمین کنند و با تحقق این هدف توسعه کشور را ارتقا دهند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین ثروت برای یک کشور تولید علم است، متذکر شد: اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشمندان و دانشجویان با تحقق این امر می‌توانند کشور را در رسیدن به خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کمک بسزایی کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آحاد جامعه و مسئولان نظام باید با همت و تلاش مضاعف تولیدات داخلی کشور را در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و علم به خودکفایی برسانند»، ابراز داشت: تحقق این هدف موجب کاهش بسیاری از مشکلات و رونق چشم‌گیری در اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی در کشور می‌شود.

نظری با بیان اینکه افراد جامعه با مطالعه کردن می‌توانند با افزایش اطلاعاتشان نسبت به مسایل مختلف جامعه آگاه شوند، اذعان داشت: این امر موجب کاهش مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلی در علم معنایی ندارد، عنوان کرد: افراد جویای علم با به پایان رساندن یک مقطع تحصیلی می‌توانند روند کسب علم را ادامه دهند و با فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیق تا پایان عمر زندگی‌شان در این مسیر تلاش کنند.

این مسئول اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه اعم از کودکان،‌ نوجوانان، جوانان، بزرگسالان اعم از زن و مرد می‌توانند در دور افتاده‌ترین مکان برای کسب علم و دانش تلاش کنند و با تولید علم در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت تولیدات داخلی کشور را به خودکفایی برسانند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه در کسب علم محدودیت زمان،‌مکان و جنسیتی وجود ندارد،‌ متذکر شد: آحاد جامعه می‌توانند در هر زمان برای فراگیری علم و دانش اقدام و تلاش کنند.

حضرت معصومه (س) از علم والایی برخوردار بودند

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) از علم والایی برخوردار بودند، اذعان داشت: جمعی از شیعیان برای پرسیدن سئوال‌هایشان نزد امام موسی کاظم (ع) به مدینه رفته بودند که به دلیل مسافرت این امام بزرگوار پرسش‌های خودشان را به صورت مکتوب به حضرت معصومه (س) دادند تا فردا بازگردند و پاسخ این سئوال‌ها را از پدر بزرگوارشان دریافت کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: این شیعیان فردا برای دریافت پاسخ سئوال‌هایشان به منزل امام موسی کاظم (ع) رفتند ولی ایشان از مسافرت باز نگشته بودند و به همین دلیل سئوال‌هایشان را از حضرت معصومه (س) دریافت کردند و دیدند که این بانوی بزرگوار به سئوال‌های آنان پاسخ داده است.

این مسئول اذعان داشت: وقتی این شیعیان در هنگام برگشت از مدینه به شهرشان، امام موسی کاظم (ع) را در مسیر راه دیدند و پاسخ پرسش‌های حضرت معصومه (س) به سئوال‌هایشان را به این امام بزرگوار نشان دادند که ایشان با مشاهده این پاسخ‌ها سه بار فرمودند پدرت فدای تو باد که این روایت بیانگر برخورداری این بانوی بزرگوار از علم و دانش والا بود که همانند پدرش به سئوال‌های شیعیان پاسخ می‌داد.

انتهای پیام/77009/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول