اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاریو:اسرائیل بیش از همه از کاهش بودجه آمریکا ضرر می‌کند

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که کاهش بودجه آمریکا خسارت سنگینی را به کمک های نظامی این کشور به اسرائیل وارد می‌کند.

معاریو:اسرائیل بیش از همه از کاهش بودجه آمریکا ضرر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی نوشت که کاهش شدید بودجه آمریکا که قرار است در ماه مارس آتی اجرا شود، می تواند به کاهش 729 میلیون دلاری کمک نظامی آمریکا به اسرائیل در سال 2013 منجر شود.

معاریو تاکید کرد: با این وجود کمک آمریکا برای برنامه مشترک موشک های اسرائیل و آمریکا در سال جاری که برابر با 479 میلیون دلار است و برای توسعه برنامه گنبد آهنین و چند برنامه دیگر است کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در بهترین شرایط در صورتی که کمک آمریکا به اسرائیل در ارتباط با این موشک ها کاهش یافته و متوقف نشود اسرائیل نزدیک به 300 میلیون دلار ضرر می‌کند.

نگرانی بزرگ ریم صهیونیستی از این بابت است که کمک آمریکا برای توسعه و استقرار موشک‌های ضد هوایی در اسرائیل در سال 2013 کاهش نیافته بلکه کاملا قطع شود

یک منبع آمریکایی گفت: در صورتی که کمک آمریکا به اسرائیل کاهش یابد با توجه به تحولات خاورمیانه، درگیری‌ها در سوریه و احتمال رسیدن سلاح های جدید به دست حزب الله و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران این امر برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

منابع آمریکایی حامی اسرائیل گفتند که دوستان اسرائیل در کنگره آمریکا کاملا می‌دانند که اسرائیل با کاهش بودجه آمریکا در تنگنا قرار خواهد گرفت اما دستشان بسته است قانون کاهش بودجه استثنا بردار نیست،علاوه بر اینکه واقعیت سیاسی آمریکا این گونه است که قانونگذاران این کشور زمانی که ده ها میلیون تن از شهروندان این کشور متاثر از کاهش بودجه هستند به نفع کشوری خارجی قدم بردارند.

اوت‌های پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول