اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید راد:

سینمای ایران قابلیت تاثیرگذاری بر دنیا را دارد/شوخی برخی فیلم‌های جشنواره‌ای

خبرگزاری فارس: بازیگر سینمای ایران ساخت بیشتر فیلم‌های سینمای ایران را آماتوری خواند و گفت: سینمای ایران قابلیت تاثیرگذاری بر دنیا را دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

سینمای ایران قابلیت تاثیرگذاری بر دنیا را دارد/شوخی برخی فیلم‌های جشنواره‌ای

سعید راد در حاشیه اختتامیه فیلم فجر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر را به صورت عمیق و کامل دنبال کرده‌ام، اظهار کرد: صنعت سینمای ایران با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

وی سینما را صنعتی حرفه‌ای دانست و گفت: برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر دارای سطح پایینی بودند که باید در بخش‌هایی مانند فیلم اولی‌ها و نگاه نو حضور بهتری داشته باشند.

*برگزاری تخصصی جشنواره فیلم فجر/برخی فیلم‌های جشنواره فجر شوخی بزرگی محسوب می‌شوند

این بازیگر سینمای ایران، خواستار برگزاری تخصصی جشنواره فیلم فجر شد و اضافه کرد: برخی فیلم‌ها در سطح یک جشنواره بین‌المللی نیستند و به نوعی شوخی بزرگی محسوب می‌شوند.

وی، دلیل حضور نیافتن 20 ساله خود در ایران را حرفه‌ای نبودن سینما ذکر کرد و افزود: سینمای ایران مانند فوتبال تنها ادعای حرفه‌ای بودن دارد در حالی که هنوز آماتور است.

*جوانان آینده سینمای ایران هستند

راد، با انتقاد از حضور نیافتن چهره‌های شاخص و جوان سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: سینماگران جوان آینده سینمای ایران هستند و باید به آن ها فرصت بروز استعدادها داده شود.

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» با اشاره به حضور خود در این فیلم سینمایی در سال‌های گذشته، افزود: این فیلم سینمایی یک اثر کامل و حرفه‌ای بود و پس از آن فیلمی در آن کیفیت ندیدم.

وی اضافه کرد: هر هفته چند فیلم‌نامه به دفترم می‌رسد که بیشتر آن ها بسیار ضعیف است و ارزش کار کردن ندارد.

*سینمای ایران قابلیت تاثیرگذاری بر دنیا را دارد

راد، ساخت بیشتر فیلم‌های سینمای ایران را آماتوری خواند و خاطرنشان کرد: سینمای ایران قابلیت تاثیرگذاری بر دنیا را دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در هفت فیلم پس از انقلاب اسلامی بازی کرده است، یادآور شد: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره‌ای حرفه‌ای است و باید دست‌اندرکاران آن نیز حرفه‌ای باشند.

این بازیگر سینمای ایران، با اشاره به اینکه مراسم اسکار نباید تنها در یک مکان برگزار ‌شود، افزود: در جشنواره‌های خارجی هیچ‌ وقت جشنواره فیلم «ونیز» در کن و یا برلین برگزار نمی‌شود.

راد، با اعلام مخالفت خود مبنی بر برگزاری جشنواره فیلم فجر در دیگر شهرستان‌ها، خواستار برگزاری جشنواره فیلم فجر تنها در تهران شد و تصریح کرد: این جشنواره نباید در شهرهای دیگر برگزار شود.

وی درباره حضور خود در فیلم سینمایی «چ مثل چمران»، تصریح کرد: حضور در این فیلم تجربه خوبی برای همکاری با آقای حاتمی‌کیا بوده است.

این بازیگر سینمای ایران، خود را عاشق رشت نامید و خاطرنشان کرد: بعد از تهران، رشت دومین شهری است که پس از 20 سال دوری از ایران به آن سفر کردم.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول