اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال‌ صورت می‌گیرد

تولید 18 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال جاری تولید ماهی سردآبی در استان به 18 هزار تن افزایش می‎یابد.

تولید 18 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 16 هزار تن ماهی در سطح مزارع پرورش ماهی استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: تولید 16 تن ماهی در سال‌جاری افزون بر 48 میلیارد ریال ارز‌آوری برای کشور داشته است.

نیازی از کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان مهم‌ترین بازارهای هدف ماهی سردآبی استان نام برد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر 4 هزار نفر در زمینه پرورش قزل‌آلا در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه‌سازی مصرف ماهی در سبد خانوارها تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایران به دلیل کشاورزی چند هزار ساله ماده معدنی روی به مقدار کافی در خاک کشاورزی وجود ندارد، این اشکال سبب کمبود روی به طور فراوانی در ایران شده و برخی از موارد کم اشتهایی‌، رشد ناکافی و کوتاه قدی‌ نیز به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه غذاهای دریایی و ماهی نقص کمبود روی را برطرف می‌کنند چون سرشار از روی هستند، افزود: ماهی‌ها یک نوع مخصوص از چربی را به فراوانی دارند که اسم این نوع چربی در کتاب‌ها به نام امگا 3 معروف است.

نیازی ادامه داد: امگا 3 فایده‌های فراوانی دارد که از مهم‌ترین آنها حفظ بدن در مقابل مرگ‌های ناگهانی قلبی است؛ ماهی دارای نوعی از چربی است که می‎تواند انسان را از خطر سکته قلبی و مرگ ناگهانی محافظت کند.

وی با بیان اینکه مصرف ماهی اسید اوریک خون را بالا نمی‌‎برد و این در افراد نقرسی کمتر مشکل‌ساز است، اضافه کرد: گوشت ماهی علاوه بر دارا بودن پروتئین خوب برای رشد و تامین نیازهای بدن، خواص مفید دیگری نیز دارد که برای پیشگیری از سکته قلبی و مرگ ناگهانی مفید است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت توسعه پایدار کشاورزی تاکید کرد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در این زمینه توسعه پایدار، مدیریت و نگهداری منابع طبیعی و جهت‌بخشی تحولات فناوری و ساختار اداری به‌ طوری که تأمین مداوم نیازهای بشری و رضایت‌مندی نسل حاضر و نسل‌های آینده را تضمین کند، مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: چنین توسعه پایداری که در بخش‌های کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات با حفاظت زمین، آب و ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری همراه است، تخریب محیط‌ زیست را به همراه ندارد، از فناوری مناسب استفاده می‌کند، از نظر اقتصادی بالنده و پایدار و از نظر اجتماعی مورد قبول است.

انتهای پیام/68001/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول