اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی جشنواره شعر فجر منطقه 7 کشور:

16 شاعر در جشنواره فجر به شعرخوانی پرداختند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی جشنواره شعر فجر منطقه هفت کشور از شعرخوانی 16 شاعر استان‌های مختلف کشور در این جشنواره در شیراز خبر داد.

16 شاعر در جشنواره فجر به شعرخوانی پرداختند

غلام‌رضا کافی امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با یادآوری اینکه جشنواره‌های منطقه‌ای شعر فجر که در استان‌ها برگزار می‌شود، رقابتی نیست، اظهار داشت: برنامه‌ای که در استان‌ها برگزار می‌شود در واقع منطقه‌ای است و رقابتی نیست بلکه انتخابی بوده یعنی از هر استانی چهار شاعر پیشکسوت و جوان توسط خود استان انتخاب شده و در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و به شعرخوانی می‌پردازند.

وی افزود: داوری این جشنواره به‌عهده داوران کشوری است و هر شخصی که بخواهد در جشنواره شعر فجر شرکت کند، باید آثار خود را به پایتخت ارسال کند و شرایط آن نیز این است که حداقل باید 10 اثر تک‌شعر یا یک کتاب و مجموعه شعر داشته باشد و در بخش پژوهش نیز چنین است.

کافی با تصریح اینکه موضوع شعر در جشنواره شعر فجر آزاد است، بیان کرد: قبل از تولد حافظ نیز شیراز آرمان‌شهر شعر بود و دلیل آن نیز این است که همام تبریزی شاعر معاصر سعدی گفته است همام نیز غزل‌های دلپذیرش هست/ اما چه سود که بیچاره نیست شیرازی، یعنی هنوز حافظ به دنیا نیامده، همام تبریزی اعتراف کرده است که مردم شیراز به شدت شعرگرا هستند و اینکه سعدی نام دارد به ‌دلیل آن است که مردم شیراز شعرگرا هستند.

کافی در ادامه سخنان خود به اهمیت پژوهش در بخش شعر انقلابی اشاره کرد و گفت: در بخش شعر انقلاب پژوهش مغفول مانده است و می‌توان گفت تاکنون هیچ کتابی جامع پژوهش‌گونه ادبی انقلاب در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/2448/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول