اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوکار در واکنش به تخریب خط لوله آب یزد:

ضعف مدیریت در اصفهان فاجعه آب در یزد را رقم زده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از کوتاهی مسئولان اصفهان گفت: ضعف مدیریت در اصفهان این فاجعه را رقم زده است.

ضعف مدیریت در اصفهان فاجعه آب در یزد را رقم زده است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به اعتقاد من متاسفانه مدیریت ضعیفی که در اصفهان وجود دارد منجر به اقدام برخی برای تخریب در خط لوله آب انتقالی به یزد شده است و اگر اقدامات پیشگیرانه داشتند با چنین مشکلی مواجه نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: بروز این مشکلات ناتوانی در مدیریت و برخورد با مسائلی از این دست را می‌رساند که نتیجه آن تخریب بیت‌المال و خسارت به منافع ملی کشور است.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم با اشاره به اینکه در پس این حرکت هماهنگ جریانی به عنوان عامل محرک ایستاده است، بیان کرد: نمی‌شود که در دو نقطه با فاصله 40 کیلومتر و در یک زمان، با تجاوز به تاسیسات انتقال آب، این سرمایه‌های ملی را تخریب کرد و کسی متوجه این حرکت نباشد.

وی افزود: در روز جمعه در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده، عده‌ای متجاوز به خط انتقال آب کشور به یزد که از اصفهان می‌گذرد حمله می‌کنند و با بولدوزر، لودر و تراکتور مورد تخریب قرار می‌دهند.

جوکار یادآور شد: در روز بعد از این اقدام نیز به ایستگاه‌های سه و چهار حمله کردند و به تاسیسات آنجا خساراتی وارد آوردند و با آتش‌زدن الکتروموتورها منجر به قطع آب انتقالی به یزد شدند.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله قطعا یک حرکت حساب شده بوده و عده‌ای در پشت این جریان به عنوان عوامل محرک ایستاده‌اند، تصریح کرد: به نظر من اراده محکمی برای حل این موضوع در اصفهان وجود ندارد و مسئولان این استان اهمال کاری می‌کنند.

* برخورد جدی با این مسئله داریم

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با اشاره به اینکه برخورد جدی با این مسئله داریم، اظهار داشت: در پیگیری‌های انجام شده با این موضوع نامه‌ای به سران قوا نوشته شده است و از ریاست جمهور استمداد خواستیم و از وزارت کشور نیز خواسته شده تا هرچه سریع‌تر نسبت به این مسئله و ارائه توضیحات اقدام شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه را نیز در این زمینه درگیر کرده‌ایم، گفت: در زمان وقوع این رویداد در صحنه عمل و در زمان تخریب تاسیسات ورود نیروهای انتظامی در آنجا صورت نگرفته و بعد از اینکه تاسیسات تخریب می‌شود پس از چند ساعت نیروهای انتظامی مستقر شدند که این نشان‌دهنده نوعی اهمال کاری است.

محمدصالح جوکار ادامه داد: خواست ما این است که این حرکت‌های خرابکارانه متوقف شود که خسارات زیادی به بیت‌المال وارد کرده است و منافع ملی را نیز به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان اصفهان نیز باید ضمن معرفی عوامل در اولین فرصت نسبت به تعمیرات اقدام کند، تصریح کرد: در حال حاضر و با گذشت تنها دو روز از این رفتار زشت و تخریب خط لوله انتقال آب 11 شهر استان اکنون با مشکل جدی آب مواجه هستند که باید اقدام جدی صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه برای دومین بار متوالی در سال جاری مسئله آب انتقالی اصفهان به یزد به طور جدی تنش‌زا شده است، متذکر شد: اینکه عده‌ای بی‌دلیل به تاسیسات و بیت‌المال آسیب برسانند معنایی ندارد و باید به طور جدی برخورد شود تا شاهد تکرار این وقایع نباشیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی آب را همانند نفت یک مسئله ملی دانست و تصریح کرد: مسئولان در اصفهان هوشیار باشند که امروز منافع ملی نباید در گرو مسائل شخصی توجیه شود و شخص یا اشخاصی بخواهند در مورد آن تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: نزدیک به 50 سال است که در استان یزد سنگ آهن بزرگ‌ترین مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کنیم و اگر قرار به گروکشی باشد ما نیز می‌توانیم از ورود سنگ آهن یزد به اصفهان جلوگیری کنیم که این کار درستی نیست و این رفتارها خلاف امنیت ملی است.

جوکار معادن موجود در کشور و استان را منافع ملی برشمرد و گفت: برای کشور ما که دارای نظام یکپارچه است و حکومت اسلامی را سرلوحه قرار داده و عده‌ای قصد تفرقه دارند، بخواهند به منافع کشور در این شرایط آسیب بزنند و منافع خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول