اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز و در اراک صورت گرفت

آغاز سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از امروز در اراک آغاز به کار کرد.

آغاز سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرماندار اراک پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: امروز دانشجویان نقش بسیار مهم و کلیدی در پیشرفت ایران اسلامی دارند.

مسلم پورقاسمیان افزود: دانشجویان ایران اسلامی با دست‌یابی به علوم و فنون روز دنیا موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی کسب کرده و موجب افتخارآفرینی برای کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: بدون شک موفقیت‌های امروز کشور در رسیدن به خودکفایی در بخش‌‌های مختلف مدیون تلاش‌‌های دانشجویان است.

فرماندار اراک تحصیل و کار کردن در حوزه‌های علمی را از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان دانست و ادامه داد: دانشجویان به خوبی توانسته‌اند فعل توانستن را صرف کرده و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشند.

پورقاسمیان افزود: در شرایطی که دشمنان در رسیدن به اهداف خود دانشجویان و جوانان این مرز و بوم را نشانه‌ گرفته‌اند، دانشجویان باید برای مقابله با جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان برای بصیرت‌افزایی و آگاهی بکوشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی نیز گفت: جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور با هدف نمایش توانمندی‌های دانشجویان واحدهای پیام نور اراک، کمیجان، تفرش، غرق‌آباد، فرمهین، آشتیان، دلیجان، میلاجرد، محلات، ساوه و شازند برگزار شده است.

هادی غفاری افزود: این جشنواره در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار می‌شود که در بخش علمی آثار در پنج آیتم مقالات، پایان‌نامه دانشجویی، کتب تالیف شده، اختراعات دانشجویی و ابتکارات مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند.

غفاری ادامه داد: در مجموع در این بخش 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 44 اثر در بخش مقالات، 164 اثر در بخش پایان‌نامه، 9 اثر کتب تالیف شده، 62 اثر اختراعات و 11 مورد ابتکارات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش علمی نیز 396 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، گفت: از این تعداد 24 اثر در بخش شعر، 199 اثر در صنایع‌ دستی، 16 اثر در بخش عکاسی، 126 اثر در بخش نقاشی و کاریکاتور، چهار اثر در بخش داستان‌نویسی، 10 اثر خطاطی، 6 اثر در بخش معماری و 11 اثر فیلم بوده است.

به گفته وی در مجموع 686 اثر در دو بخش علمی و فرهنگی به این جشنواره ارسال شده که نسبت به جشنواره قبلی از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

غفاری اضافه کرد: در این جشنواره اختراعات دانشجویان این دانشگاه شامل دستگاه بالش هوشمند، سیم خاردار هوشمند، ربات شیشه شور، جستجوگر اشیای ویژه نابینایان، دستگاه برش سنگ، کمربند اکسیژن اضطراری، مایع شوینده گیاهی و خودکار از گیاهان معرفی شده است.

وی دستگاه اسانس گیری خانگی گیاهان دارویی، کاپوت تاشوی ماشین، کفی کفش گرمازا و سرمازا، ماشین جنگی و روبات مسیریاب را از دیگر اختراعات ارایه شده در سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول