اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

راهیابی 16 اثر برگزیده به ششمین جشنواره تئاتر دانشجویی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ششمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 16 اثر برگزیده به مرحله نهایی راه یافتند.

راهیابی 16 اثر برگزیده به ششمین جشنواره تئاتر دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فردوسی‌پور ظهر امروز در نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد در محل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: جشنواره تئاتر دانشجویی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یکی از برنامه‌های مؤثر در مسیر تحولات فرهنگی دانشجویان است.

وی افزود:‌ این جشنواره در ششمین دوره خود در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود؛ این در حالی است که از شش دوره در این جشنواره فقط یک دوره در شهرستان کاشمر و 5 دوره در مشهد برگزار شده است.

فردوسی‌پور با بیان اینکه در عرصه تئاتر دانشجویی، دانشگاه آزاد مشهد پیشرفت قابل ‌ملاحظه‌ای داشته ‌است، خاطر نشان کرد: در ششمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد منطقه 9 مشهد، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای از بعد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: محتوای نمایشنامه‌های این دوره از جشنواره مؤثر و قابل توجه بوده است و این غنای محتوایی در دستیابی به اهداف جشنواره کمک شایانی می‌کند.

معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شناسایی دانشجویان هنرمند و ساماندهی آنان به وسیله زبان هنر در رأس اهداف برگزاری جشنواره است، یادآور شد: زبان هنر بهترین ابزار برای بازگو کردن مسائل مورد نیاز برای دانشجویان و آحاد جامعه است.

فردوسی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه بیان و انتقال منویات مقام معظم رهبری و آموزه‌های دینی به زبان هنر اثربخشی بالایی دارد،‌ توجه به آن در متون و محتوای آثار لحاظ شده است.

وی گفت: پس از فراخوان جشنواره در مرداد‌ماه به دانشگاه‌های آزاد منطقه 9 (خراسان شمالی، رضوی و جنوبی)، 60 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله نخست 48 اثر انتخاب شدند.

معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از انتخاب 48 اثر در مرحله نخست، در مرحله بازبینی 38 اثر و در نهایت 16 اثر برگزیده و به مرحله نهایی راه یافتند.

فردوسی‌پور تاکید کرد: از میان 16 اثر برگزیده، دو اثر از بجنورد، دو اثر از شیروان، دو اثر از قوچان، یک اثر از اسفراین، سه اثر از بیرجند و شش اثر از مشهد به نمایش در‌می‌آید.

وی یادآور شد: ششمین جشنواره تئاتر دانشجویی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از 15 لغایت 20 اسفندماه به مدت شش روز با حضور داوران کشوری در محل دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره گفت: «پدرانه» و «پل» از آثار برگزیده چهارمین دوره این جشنواره تابستان سال جاری در انگلستان به نمایش درآمد که این خود مبین کیفیت آثار از ابعاد مختلف است.

فردوسی‌پور با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به بیانات و رهنمون‌های مقام معظم رهبری دارد، اضافه کرد: مهندسی فرهنگی و تاکید بر تقویت بنیه‌های فرهنگی و دینی از مسائلی است که مقام‌ معظم رهبری در رهنمون‌های خود بارها متذکر شده‌اند و از همین حیث دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های فرهنگی و دینی خود را به این سمت سوق داده است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع جشنواره آزاد بوده است ولی در مجموع آثار ارائه شده، عمده آثار به مسائل اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن پرداخته‌اند؛ همچنین دفاع مقدس نیز موضوع شاخص جشنواره تئاتر این دوره است.

معاون فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تلاش‌ها بر این بوده که این جشنواره در هر دوره به میزبانی یک شهرستان منطقه 9 برگزار شود اما از حیث مشکلات مالی و کمبود تجهیزات و ظرفیت‌ها فقط یک دوره در کاشان و پنج دوره در مشهد برگزار شده است.

فردوسی‌پور با ابراز رضایتمندی از سیر صعودی جذب مخاطب این جشنواره در قشر دانشگاهی گفت: از نظر رغبت و استقبال در هر دوره سیر صعودی و روند افزایشی را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین از میان 60 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 18 اثر از مشهد مقدس بوده است.

انتهای پیام/70023/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول