اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز گلستان خبر داد

برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سطح استان گلستان خبر داد.

برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین کمیلی بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان با سه هدف اشاعه فرهنگ مشارکت، جذب مشارکت و کمک‎های مالی و تجلیل و تقدیر از خیرین از اسفند 1391 تا اردیبهشت 1392 در مرکز و شهرستان‎های استان گلستان برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز گلستان ادامه داد: مردم باید در سرنوشت خود و فرزندانشان شریک شوند و اگر فقط فرزندمان را به مدرسه بسپاریم و از داخل مدرسه خبر نداشته باشیم به مسئولیت پدر یا مادری خود عمل نکرده‎ایم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت نامناسب سیستم گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف سال، وضعیت فیزیکی ساختمان مدارس و ریزش سقف و اشکالات و مسائل مشابه را چه کسی باید مرتفع سازد؟

کمیلی  تصریح کرد: دولت تا چه اندازه می‎تواند این نیازها را برطرف سازد؛ یاری رساندن به دولتی که برخاسته از مردم است، وظیفه ما است.

کمیلی عنوان کرد: چطور است که می‎گوییم مدرسه خانه دوم ما است، اما در حفظ و نگهداری خانه خود اقدامی نمی‎کنیم و به خانه دوم خود توجهی نداریم.

مسئولی برای حفظ و نگهداری مدارس نداریم

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان اذعان داشت: مدرسه را دولت و یا خیر می‎سازد و تحویل آموزش و پرورش می‎دهد، اما کسی نیست که نسبت به حفظ و نگهداری آن اقدام کند و در این رابطه مسئول مشخصی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: خانواده‎ها، انجمن اولیا و مربیان و خود دانش‌آموزان هستند که باید این خلأ را جبران کنند و نگذارند، مدارس دچار آسیب شوند.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان ابراز داشت: نوشتن یادگاری بر روی میز و در و دیوار مدرسه و رفتار مشابه تخریب مدرسه و زخم کردن بدن آن خیر یا دستگاه دولتی است که آن مدرسه را ساخته یا نوسازی کرده است.

کمیلی افزود: در این راستا والدین، رسانه‎ها و سیستم آموزشی ما باید بهتر و هوشیارتر عمل کند و این فرهنگ غلط را از میان کودکان ما بردارد.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیازمند یاری ساکنان گلستان هستند

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز گلستان گفت: مجمع خیرین مدرسه‎ساز و سیستم آموزش و پرورش به شدت نیازمند یاری تک‎تک افراد ساکن در گلستان است.

کمیلی با اشاره به استفاده از واژه ساکنان در گلستان اضافه کرد: کسانی که از سرزمین و از استان دیگر به این استان کوچ کرده‎اند و از نعمات این سرزمین استفاده می‎کنند، متعلق به این استان و منطقه هستند.

وی اظهار داشت: کسی که اصالتش از استان دیگر است، اما در این استان زندگی می‎کند و فرزند خود یا دوست و حتی بستگانش در این استان تحصیل می‎کند، نباید سرمایه خود را برای مدرسه‎سازی به جای دیگری ببرد، چراکه او مدیون و متعلق به این استان است.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان ادامه داد: او با این کار نشان می‎دهد که به فکر فرزند خود نیست، بنابراین چه کسی باید به فکر فرزند او باشد، زمانی که خودش به این مطلب توجهی ندارد.

سیل نزولی کمک‎های مردمی به مدرسه‎سازی در 2 سال اخیر

رئیس انجمن خیرین مدرسه‎ساز گلستان اظهار داشت: در این جشنواره و 14 جشنواره‎ای که برگزار شده است؛ زمانی که به ارقام کمک‌های مردمی توجه می‎کنیم، می‎بینیم که ارقام به صورت تصاعدی به بالا در حرکت بوده است، اما متأسفانه در دو سال اخیر در استان گلستان سیر نزولی داشته، اما در کشور سیر صعودی را شاهد بوده‎ایم.

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز استان گلستان در تاریخ دوم اردیبهشت 1392 در گرگان به صورت استانی و در تاریخ نهم اسفند در رامیان، 14 اسفند در بندرترکمن، 15 اسفند در آزادشهر، هفتم اسفند در کلاله، 10 اسفند در مینودشت، 14 اسفند در علی‎آبادکتول، 16 اسفند در آق‎قلا، 17 اسفند در گالیکش، 20 اسفند در گمیشان، 21 اسفند در گنبدکاووس و 23 اسفند در مراوه‎تپه به صورت شهرستانی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول