اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

جام باشگاه‌های آسیا توانمندی گردشگری ورزشی آذربایجان‌شرقی را برجسته می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، گردشگری ورزشی را در رونق این صنعت و معرفی فرهنگ و جاذبه‌های منطقه موثر دانست و گفت: جام باشگاه‌های آسیا فرصت مناسبی برای برجسته کردن توانمندی‌های گردشگری ورزشی است.

جام باشگاه‌های آسیا توانمندی گردشگری ورزشی آذربایجان‌شرقی را برجسته می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در استان و حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف گفت: برگزاری مسابقات ورزشی علاوه بر درآمدزایی و اشتغال، تاثیر عمده‌ای نیز در رونق و پیشرفت صنعت گردشگری کشور میزبان دارند.

وی خاطرنشان کرد: حضور تیم تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا بستر مناسبی را برای نمایش ویژه امکانات و ظرفیت‌های موجود عرصه گردشگری به ویژه در زمینه ورزش فراهم آورده است.

محمدی معرفی فرهنگ کشور میزبان را یکی از مزایا و دست آوردهای گردشگری ورزشی خواند و گفت: گردشگران و علاقه‌مندان با حضور در این استان، علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی با فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و امکانات آذربایجان شرقی و ایران به عنوان کشور میزبان نیز آشنا خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به توجه و تمرکز کشورهای مختلف جهان به گردشگری ورزشی به عنوان یک صنعت، گفت: آذربایجان شرقی نیز همه ساله میزبان خوبی برای انواع رقابت‌های ورزشی است.

محمدی فوتبال را یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در کشورمان و دنیا خواند و گفت: تیم تراکتورسازی با حضور در لیگ قهرمانان آسیا توانسته شور و نشاطی ویژه را در علاقه‌مندانش ایجاد کرده و زمینه‌ساز رونق حداکثری گردشگری ورزشی در آذربایجان‌شرقی شود.

وی یادآور شد: با فراهم کردن بیش از پیش زیرساخت‌های لازم و تنظیم برنامه‌ریزی مدون و دقیق، در صورت خوشایند بودن سفر برای گردشگران ورزشی، این افراد می‌توانند به سفیران خوبی برای تبلیغ کشورمان به دیگران  تبدیل شوند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود بستر کافی برای گسترش انواع گردشگری در استان، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با توجه به ویژگی‌های محیطی و طبیعت بکر و منحصر بفرد، آثار تاریخی متعدد، توانایی پزشکی و وجود آب‌های معدنی و گرم و نیز خاصیت درمانی لجن دریاچه ارومیه مقصدی برای انواع گردشگری نظیر اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در جهان شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین وجود امکانات طبیعی نظیر پیست‌های اسکی با توجه به دامنه‌های برفگیر و کوهستانی بودن منطقه، وجود دریاچه ارومیه و ورزش‌های آبی، فعالیت تورهای دوچرخه‌سواری و به ویژه حضور تیم قدرتمند تراکتورسازی در زمینه گردشگری ورزشی نیز بسیار فعال بوده است.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول