اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کرمان:

سهل‌انگاری عامل اصلی وقوع سرقت‌هاست / 78 درصد مجموع دستگیری‌ها بیکار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان یکی از عوامل اصلی در وقوع سرقت‌های خرد و کلان را سهل‌انگاری عنوان کرد.

سهل‌انگاری عامل اصلی وقوع سرقت‌هاست / 78 درصد مجموع دستگیری‌ها بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان ناصر فرشید صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با آگاه‌سازی افراد جامعه و هوشیاری شهروندان شاهد کاهش معضلات امنیتی هستیم.

وی از عوامل اصلی در وقوع سرقت‌ها را سهل‌انگاری عنوان کرد و ابراز داشت: هوشیاری مردم در تمام زمینه‌ها از اقدامات پلیسی مهم‌تر است.

فرشید افزود: سرقت لوازم داخل خودرو و قطعات خودرو، سرقت موتورسیکلت و سرقت منازل به ترتیب به عنوان بیشترین موارد سرقت هستند.

وی با اشاره به درصد افزایش این نوع سرقت‌ها طی سال جاری تصریح کرد: ارائه این آمارها به منظور آگاه‌سازی و هوشیاری هر چه بیشتر شهروندان در مراقبت از اموال خود است.

فرشید گفت: طی سال جاری سرقت لوازم داخل خودرو و قطعات خودرو در کرمان 29 درصد افزایش یافته که عمدتا به دلیل سهل‌انگاری مالباختگان و عدم رعایت نکات ایمنی است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان از رها کردن خودروی روشن به منظور خرید سریع جدا خودداری کنند.

فرشید ابراز داشت: شهروندان در صورت امکان خودروی خود را در پارکینگ‌های عمومی و یا در محل‌های شلوغ و پرتردد پارک کنند.

وی گفت: در زمان ترک خودرو از بالا بودن شیشه‌ها و قفل درب خودرو اطمینان حاصل کنید و هرگز وسایلی از جمله کیف، تلفن، اسناد شناسایی و هویتی و ... را داخل خودرو یا روی صندلی قرار ندهید.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش 13 درصدی سرقت موتورسیکلت‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت: حتی برای لحظه‌ای کوتاه وسیله نقلیه خود را به صورت روشن ترک نکنید و آن را در مکانی مطمئن قفل کنید.

فرشید بیان داشت: خرید موتورسیکلت به صورت قولنامه‌ای از افراد ناشناس، اطمینان از سرقتی نبودن وسیله نقلیه جزو مواردی است که شهروندان در زمان خرید باید به آن دقت کنند.

وی افزود: در زمان فروش خودرو یا موتورسیکلت به بهانه اینکه خریدار آن را امتحان کند و از سالم بودن وسیله مطمئن شود، احتمال وقوع سرقت را افزایش می‌دهد.

برنامه‌های ویژه امنیتی برای تعطیلات نوروز 

فرشید همچنین با اشاره به افزایش 15 درصدی سرقت منازل عنوان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش مسافر‌ت‌های نوروزی، شهروندان دقت لازم را در زمینه ایمنی منازل خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای را برای تعطیلات نوروزی و اجرای امنیت شهر در دست دارد، تصریح کرد: پلیس تمام توان خود را در سطح شهر و معابر به صورت محسوس و نامحسوس به کار می‌گیرد تا شهروندان امنیت ‌خاطر داشته باشند.

فرشید خاطر نشان کرد: شهروندان برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ به منزل حفاظ نصب کنند.

وی گفت: شهروندان در صورتی که قصد مسافرت دارند، تمام درب‌های منزل از جمله درب ورودی، اتاق‌ها و پشت بام را قفل کنند و کلید منزل را نیز به فرد آشنا و مورد اطمینان بسپارند تا از منزل آنها سرکشی داشته باشد.

فرشید ابراز داشت: از بیان میزان اموال و دارایی خود نزد افراد ناشناس و غیرمطمئن خودداری کنید و از ماموران برق، آب و گاز کارت شناسایی بخواهید.

وی افزود: همه همکاران ما در نیروی انتظامی دارای کارت شناسایی هستند و در صورت درخواست شهروندان موظف به ارائه آن هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان مشارکت مردم با پلیس را در کاهش ناامنی مؤثر دانست و بیان داشت: اگر در نزدیکی شما معتادان ولگرد، افراد مظنون به خلافکاری و یا محل‌های مشکوک وجود دارد، حتما به پلیس اطلاع دهید.

فرشید تصریح کرد: شماره سریال اجناس و اموال خود را یادداشت کنید تا در صورت سرقت بتوان آنها را شناسایی کرد و همچنین از نگهبانان و سرایداران مورد تایید پلیس استفاده کنید.

وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت‌های خدمات حفاظتی و مراقبتی مورد تایید نیروی انتظامی گفت: نیروهای این شرکت‌ها مورد تایید نیروی انتظامی هستند و می‌توانند خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه دهند.

78 درصد کل دستگیری‌ها افراد بیکار هستند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به میزان کل دستگیری‌های سال جاری نیروی انتظامی در استان کرمان اظهار داشت: امنیت مثلثی متشکل از مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در امنیت و نیروی انتظامی است.

فرشید با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد سرقت‌ها توسط پلیس کشف و دستگیر شده است، افزود: از کل دستگیری‌های استان کرمان در سال جاری شش درصد معتاد، 78 درصد بیکار، 38 درصد بی‌سواد، 61 درصد دیپلم و زیر دیپلم بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: 67 درصد مجموع دستگیر شده‌ها را اتباع بیگانه شامل می‌شوند که جرائمی از جمله سرقت، ورود غیرمجاز، کار در واحدهای صنفی و ... را شامل می‌شود.

فرشید اظهار داشت: 50 درصد دستگیر شده‌ها در رده سنی 25 تا 39 سال و 40 درصد در رده سنی 15 تا 24 سال هستند.

وی ابراز داشت: استان کرمان در مقایسه با برخی استان‌ها در میزان وقوع جرائم و سرقت‌ها کاهش داشته و در برخی استان‌ها تا 100 درصد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول