اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد

رشد 16 درصدی اهدای خون در قم / کمبودی در تامین خون نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: با توجه به میزان اهدای خون در بهمن ماه سال جاری این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

رشد 16 درصدی اهدای خون در قم / کمبودی در تامین خون نداریم

علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه استان قم هیچ کمبودی در زمینه تامین خون ندارد گفت: استان قم با توجه به همیاری و مساعدت اهداکنندگان خود هیچ کمبودی در زمینه تامین خون نداشته و نیاز خونی استان‌های تهران و خوزستان را برطرف می‌سازد.

وی افزود:‌ در بهمن ماه سال جاری 3 هزار و 874 نفر به سازمان انتقال خون استان قم مراجعه کردند که از 3 هزار و 35 نفر خون‌گیری شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: با توجه به مقایسه اهداکنندگان خون در بهمن با مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در بهمن ماه امسال 16 درصد رشد داشته است.

الهی تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته 562 نفر برای نخستین بار اهدای خون داشته‌اند که در سال جاری این تعداد به 592 نفر افزایش پیدا کرده است همچنین در بهمن ماه سال جاری هزار و 800 نفر به عنوان اهداکننده مستمر و 643 نفر به عنوان اهداکننده با سابقه در استان قم خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال بیشتر آقایان از اهدای خون عنوان کرد: در همین راستا 2 هزار و 905 نفر مرد و 130 نفر زن طی بهمن ماه خون خود را اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: ‌در بخش فرآورده‌های خونی نیز در بهمن ماه سال جاری 2 هزار و 135 مورد گلبول قرمز، 850 مورد پلاکت، ‌هزار و 92 مورد پلاسما، 62 مورد کرایو و هفت مورد خون کامل به مراکز درمانی قم ارسال شده است.

الهی با اشاره به افزایش پخش فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی به سایر پایگاه‌ها اظهار کرد:‌ در بهمن ماه سال جاری 650 گلبول قرمز متراکم و 62 پلاکت به سایر پایگاه‌ها ارسال شده که در مدت مشابه سال گذشته میزان ارسال گلبول قرمز متراکم 340 مورد و ارسال پلاکت دو مورد بوده است.  

مراجعه بیش از 42 هزار نفر به سازمان انتقال خون

وی یادآور شد: سازمان انتقال خون استان قم در 11 ماه سال گذشته 44 هزار و 111 نفر مراجعه‌کننده داشته است که از این تعداد 34 هزار و 19 نفر خون خود را اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قم اذعان کرد: در همین راستا از فروردین ماه سال جاری تاکنون پذیرای 42 هزار و 519 نفر به سازمان انتقال خون استان قم بوده‌ایم که از 32 هزار و 710 نفر خون‌گیری شده است.

انتهای پیام/78007/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول