اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 5

1753 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در گلستان آماده شده است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: 199 مدرسه با هزار و 753 کلاس و ظرفیت 9 هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

1753 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در گلستان آماده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال تلاش شده تا تفرجگاه‎ها و پارک‎های جنگلی استان با تجهیز سرویس‎های بهداشتی و ایجاد زیرساخت‎های مناسب گردشگری از جمله ایجاد آلاچیق‎ها و سکوهای استراحت، آبخوری‎ها، روشنایی‎ها و نمازخانه‎ها رفاه لازم را برای گردشگران مهیا کنند.

وی تصریح کرد: نظارت لازم بر وضعیت بهداشتی این اماکن در ایام نوروز وجود دارد و بخش عمده‎ای از تفرجگاه‌های استان با زیرساخت‎های خود پذیرای گردشگران است.

عباسی تعداد سرویس‎های بهداشتی فعال در سطح استان گلستان در ایام نوروز امسال را 55 باب عنوان کرد و افزود: تعداد مکان‎های اقامه نماز برای مسافران (فضای موقت) در سطح استان 25 باب و حمام عمومی فعال در این ایام نیز 25 باب است.

*ایجاد 25 ایستگاه صلواتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: برای پذیرایی رایگان از مسافران در سطح استان 25 ایستگاه صلواتی برپا می‎شود.

عباسی تعداد پایگاه‎های انتظامی ناجا در سطح استان در ایام نوروز را 114، امدادی هلال‌احمر را 22 و امداد پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان را 43 پایگاه (به همراه 67 آمبولانس) و پایگاه‎های امداد خودرویی را 30 مورد ذکر کرد.

*65 بیمارستان‎ و درمانگاه‎ فعال با کشیک ویژه نوروز در گلستان

وی خاطرنشان کرد: تعداد داروخانه‎های شبانه‎روزی در سطح استان در ایام نوروز 22 مورد، بیمارستان‎ها و درمانگاه‎های فعال با کشیک ویژه نوروز 65 مورد، شورای حل اختلاف فعال در نوروز در هفت شهرستان و شرکت‎های بیمه آماده ارائه خدمات در نوروز 15 مورد است.

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان همچنین تعداد قضات کشیک فعال در نوروز در سطح استان را 70 مورد دانست و جایگاه‎های توزیع سوخت فعال و شبانه‎روزی در ایام نوروز را 60 مورد سی‎ان‎جی و 53 مورد پمپ بنزین (که 20 مورد آن دو منظوره است) عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال 10 کیوسک و پایگاه اطلاع‎رسانی و راهنمای مسافران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سطح استان، 30 پایگاه اطلاع‎رسانی هلال‎احمر، 22 مورد کیوسک و پایگاه اطلاع‎رسانی و راهنمایی مسافران سایر سازمان‎ها و نهادها اعم از شهرداری‎ها و غیره و همچنین 61 مورد کیوسک و پایگاه اطلاع‎رسانی و راهنمایی مسافران و همچنین دو تلویزیون شهری فعال در زمینه راهنمایی مسافران در سطح استان فعال خواهد بود.

*فعالیت 12 ناظر بر تاسیسات و موسسات گردشگری

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، تعداد ناظران از تاسیسات و موسسات گردشگری را 12 نفر در سطح استان عنوان کرد و گفت: 500 ناظر از سازمان بازرگانی استان برای نظارت بر اصناف مختلف در سطح استان و 35 نفر از ناظران سازمان تعزیرات حکومتی و 64 ناظر نیز بر دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان در ایام نوروز نظارت خواهند داشت.

*17 هزار نفر در یک روز ظرفیت اسکان گلستان

وی ظرفیت اسکان استان را در ایام نوروز امسال 17 هزار و 751 نفر در یک روز ذکر کرد و گفت: در این مدت 199 مدرسه با هزار و 753 کلاس و ظرفیت 9 هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است و 12 کمپ و 47 منزل استیجاری و 56 دفتر خدمات مسافرتی و همچنین 19 هتل با هزار و 380 تخت و 12 میهمان‎پذیر با ظرفیت 611 تخت برای اقامت به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/2307/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول