اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان مطرح کرد

«ابوالفضل» و «فاطمه» نام‌های مورد علاقه زنجانی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال زنجان گفت: امسال در این استان بیشترین فراوانی نام انتخاب شده برای نوزادان دختر نام مبارک فاطمه و برای نوزادان پسر نام مبارک ابوالفضل است.

«ابوالفضل» و «فاطمه» نام‌های مورد علاقه زنجانی‌ها

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با آمار گرفته شده تا پایان بهمن ماه امسال قریب به 18 هزار نوزاد در استان زنجان متولد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد نوزادان متولد شده در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.37 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان زنجان 19 در هزار است، اضافه کرد: این به این معنی است که به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت، 19 واقعه ولادت در استان به وقوع می‌پیوندد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از تعداد نوزادان متولد شده در استان زنجان 71 درصد مربوط به مناطق شهری است، اضافه کرد: بر اساس آمار گرفته شده همچنین محل تولد 29 درصد از نوزادان نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

متوسلین همچنین با اشاره به تعداد نوزادان متولد شده در استان به صورت روزانه گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده روزانه 59 نوزاد در استان متولد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنسیت نوزادان متولد شده در استان نیز اشاره داشت و گفت: تا پایان بهمن ماه روزانه 30 نوزاد پسر و 29 نوزاد دختر در استان متولد شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته از سال به ازای هر 100 نوزاد دختر 105 نوزاد پسر متولد شده است، اضافه کرد: بر این اساس نسبت جنسی موالید ثبت شده در استان 105 است.

وی در پایان به نامگذاری‌های صورت گرفته در استان نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان بهمن ماه امسال بیشترین فراوانی نام انتخاب شده برای نوزادان دختر نام مبارک فاطمه و برای نوزادان پسر نام مبارک ابوالفضل است.

متوسلین افزود: نحوه نامگذاری کودکان از سوی والدین نشان می‌دهد که مردم استان زنجان اعتقادات مذهبی و دینی عمیقی داشته و بیشتر گرایش آنها به نام‌های مذهبی و نام‌های منتسب به ائمه معصومین (ع) است.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول