اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری شیراز هم‌آورد می‌طلبد

خدمات نوروز شهرداری شیراز برتر از اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری شیراز گفت: خدماتی که در ایام نوروز در شیراز ارائه می‌شود از شهرهایی مانند اصفهان نیز بهتر است.

خدمات نوروز شهرداری شیراز برتر از اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید دبیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان چهار کمپ نوروزی راه‌اندازی کرده و به هیچ وجه اجازه چادر زدن در شهر را صادر نمی‌کند.

وی افزود: در شیراز تعداد کمپ‌های آماده شده، سالن‌ها و کلاس‌ها بسیار بیشتر از اصفهان است و حدود 10 پارک برای اسکان مسافران اختصاص داده شده که هر کدام دو برابر کمپ‌های اصفهان ظرفیت مسافر دارد.

*خطوط اتوبوس ویژه نوروز راه‌اندازی می‌شود

دبیری تصریح کرد: خطوط ویژه اتوبوسرانی در ایام نوروز در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول شهری بیان کرد: خطوط ویژه گردشگری از کمپ‌های مسافری به سمت مکان‌های خاص، از کمپ‌ها به تورهای گردشگری و از ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر شیراز به صورت مسیر گردشگری فعال می‌شود.

وی افزود: برای رفاه مسافران و شهروندانی که قصد مسافرت دارند، جایگاه معاینه فنی به صورت دو شیفت از هفته آینه فعال می‌شود.

دبیری اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت نفت جایگاه‌های «سی ان جی» و سوخت در ایام نوروز خدمات ویژه ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: 9 ستاد برای اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی در شیراز فعال شده که سه مورد آن در پلیس راه‌های امیرکبیر، پل فسا و شیراز اصفهان استقرار یافته و به مسافران راهنمایی لازم را ارائه می‌دهد.

باغ جنت، پارک شهدا و زیباشهر سه کمپی هستند که به گفته دبیری تمام امکانات لازم برای ارائه خدمات به مسافران در آنها استقرار پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: سالن‌های تختی، شوریده شیرازی، کمپ ابوذر و ستاد مرکزی اسکان در مدرسه انقلاب پل حر از هر نظر برای ارائه خدمات به مسافران آمادگی دارند.

روکش آسفالت شهر به وسعت یک‌میلیون و 200 هزار متر مربع، لکه‌گیری 200 هزار متر مربع معابر شهری، رنگ‌آمیزی جداول و تک لبه‌ها، حرس درختان، گل‌کاری به مساحت 150 هزار متر مربع و ترمیم چمن‌های قدیمی و کاشت چمن جدید دیگر مواردی بود که وی در این جلسه به آن پرداخت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری شیراز در ادامه گفت: امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی سطح شهر نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و از یک‌هزار و 860 چشمه به 2 هزار چشمه رسیده است.

شستشوی ایستگاه‌ها و تابلوها و مرمت چراغ‌های راهنما

به گفته وی، چهار کانکس حمام پرتابل در کمپ‌های نوروزی استقرار یافته و تا پیش از سال جدید تمام ایستگاه‌های اتوبوس و تابلوهای راهنمایی شسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری شیراز ادامه داد: المان‌های حجمی زیبا و یک‌هزار و 700 صندلی و نیمکت در حاشیه پارک‌ها و خیابان‌های شیراز نصب می‌شود.

وی بر کوچک کردن کارگاه‌های عملیات شهری در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: برخی کارگاه‌ها که مزاحمتی برای تردد مسافران ندارد در نوروز نیز کار می‌کنند.

استفاده از آتش‌نشانان داوطلب و استقرار درمانگاه سیار در کمپ‌ها، هماهنگی با برخی دستگاه‌ها مانند دانشگاه و سازمان میراث فرهنگی برای استفاده از پارکینگ در مناطق پر تردد، نصب 900 تابلوی راهنما در ورودی‌ها و استقرار غرفه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف شهر از دیگر مواردی بود که وی در این نشست به آن اشاره کرد.

دبیری ادامه داد: 40 سالن متعلق به شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برای نوروز آماده شده که در ایام بارندگی حداقل ظرفیت نصب 150 چادر در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: کمپ باغ جنت 180 کانکس و 2 هزار چادر، کمپ زیباشهر 160 کانکس و یک‌هزار چادر، کمپ پارک شهدا 500 چادر و کمپ ابوذر 350 چادر ظرفیت دارد.

100 خانه اجاره‌ای مجوزدار در شیراز

دبیری اضافه کرد: برای اجاره دادن منازل باید تاییدیه لازم از شهرداری یا اتحادیه املاک گرفته شود و تاکنون 100 خانه برای ایام نوروز تاییدیه دریافت کرده‌اند.

توزیع اطلاعات گردشگری و ایمنی در قالب نشریات و بروشور، برگزاری مسابقات فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، نمایش فیلم و پخش فوتبال با ویدئو پروجکشن و ... از دیگر اقدامات نوروزی شهرداری شیراز است که دبیری به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/ 2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول