اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

198 مدرسه در همدان آماده پذیرش مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در استان همدان تعداد 198 مدرسه با هزار 692 کلاس آماده پذیرش مسافران نوروزی است.

198 مدرسه در همدان آماده پذیرش مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد بداغی شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 20 ستاد اسکان مسافران نوروزی در 19 شهر استان تشکیل شده است، اظهارداشت: ستاد اسکان فقط محدود به ایام نوروز نیست و در تمام سال برای پذیرایی از میهمانان فعال است.

وی ادامه داد: ستاد اسکان مسافران نوروزی در استان از 28 اسفند آماده پذیرش مسافران نوروزی است و در هر شب به طور میانگین می‌توانیم هشت هزار و 460 نفر را در مدارس استان پذیرش کنیم.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: در شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ، نهاوند، ملایر و تویسرکان علاوه بر مدارس مراکز تربیت معلم، مدارس شبانه‌روزی و اردوگاه‌ها برای پذیرش مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس در گروه ممتاز، نیمه ممتاز و معمولی آماده شدند، تصریح کرد: در گروه الف؛ یخچال، تلویزیون، فرش و دیگر امکانات در هر اتاقی قرار دارد و در گروه ب تمام امکانات رفاهی به صورت مشترک وجود دارد و در گروه ج فقط پتو و زیر‌انداز ارائه می‌شود.

بداغی اضافه کرد: در سال جاری سه درصد از مدارس در ستاد اسکان از تاریخ یکم اسفند ماه به صورت اینترنتی اقدام به پذیرش مسافران کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نوروز سال گذشته تعداد 46 هزار نفر در ستاد اسکان استان پذیرش شدند، افزود: در تابستان سال گذشته 175 هزار نفر پذیرش و از خدمات ستاد اسکان استفاده کردند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه از سال 88 تاکنون روند ورود مسافران نوروزی به استان کاهش داشته است، گفت: در سال 88 تعداد 70 هزار نفر، در سال 89 تعداد 64 هزار نفر، در سال 90 تعداد 53 هزار نفر و در سال 91 با توجه به سرما 46 هزار نفر در ستاد اسکان ثبت شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته از تعداد 46 هزار نفر مسافر نوروزی تعداد 37 هزار نفر فرهنگی و 9 هزار نفر غیر فرهنگی در مدارس اسکان یافتند.

بداغی اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر فعالیت‌های سنوات گذشته از بنر، توزیع بروشور، پوستر، بسته فرهنگی و طراحی و چاپ کارتن پلاست استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/89019/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول