اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 42

شاهینی: جذب دانشجویان نخبه در هیئت علمی تسهیل شود

خبرگزاری فارس: دانشجوی نمونه کشوری از استان گلستان خواستار تسهیل جذب دانشجویان نمونه و استعدادهای درخشان در هیئت علمی دانشگاه‌ها شد.

شاهینی: جذب دانشجویان نخبه در هیئت علمی تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نجمه شاهینی در دیدار رئیس قوه قضاییه با نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در گرگان اظهار داشت: در استان گلستان دانشجویان نمونه و نخبه بسیاری وجود دارد که دارای توانایی‌های بالقوه زیادی هستند که برای بالفعل شدن نیاز به شناسایی و پرورش این توانایی‌ها است.

وی با بیان اینکه پرورش توانایی‌های نخبگان هزینه زیادی نمی‌خواهد متذکر شد: نخبگان فقط حمایت مسئولان را برای هدایت و سازمان‌دهی لازم دارند.

این دانشجوی نخبه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مشکلات دانشجویان قبل از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد و افزود: در زمینه آموزشی کمبودهایی از جمله وسایل کمک آموزشی و کمبود فضاهای آموزشی در بیمارستان‌ها وجود دارد و از طرفی با توجه به اینکه مطالب اکثر کتاب‌های علوم پزشکی روز به روز تغییر می‌کند و مطالب جدیدتر می‌شوند دسترسی به منابع الکترونیک برای دانشجویان بسیار محدود شده است.

شاهینی ایجاد تسهیلات برای دانشجویان برای شرکت در کنگره‌های بین‌المللی و مجامع علمی و نیز کنگره‌های خارج از کشور را از مشکلات دانشجویان در زمینه پژوهشی برشمرد.

وی به مشکلات فرهنگی دانشجویان اشاره و تصریح کرد: مشکلات خوابگاه‌ها معضل تمام دانشجویان است و کمبود فضاهای مطالعاتی و امکانات اینترنتی در خوابگاه، همچنین عدم خوابگاه‌های دولتی برای دانشجویان از مهمترین مشکلاتی است که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این دانشجوی نمونه نخبه کشوری خواستار تسهیلات برای ازدواج دانشجویان و گرفتن کمک هزینه برای شرکت در تورهای آموزشی شد.

شاهینی در خصوص مسائل دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی گفت: باید تسهیلاتی برای دانشجویان نمونه و نخبه خصوصاً دانشجویان پزشکی برای شرکت در مقاطع بالاتر و تخصص‌ها در نظر گرفته شود.

وی مشکلات نظام وظیفه برای دانشجویان خصوصاً دانشجویان نمونه و استعدادهای درخشان را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: با توجه به تلاش‌های زیادی که در زمینه مشاغل پزشکی شده است اما هنوز بیکاری پزشکان، وام‌های پزشکان و وضعیت معیشتی آن‌ها معضلاتی است که نیاز به حمایت دارد.

وی بر شفاف‌سازی و رفع مسائل حقوقی در زمینه جراحی‌های پزشکی و انجام پژوهش‌های لازم برای شناسایی علت و رفع معضلات تأکید کرد.

شاهینی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و گفت: آن‌ها همیشه زمینه رشد و بالندگی دانشجویان را برای ارتقای علمی کشور فراهم می‌کنند که امیدواریم این مهم گسترش و تداوم یابد.

انتهای پیام/82001/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول