اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

ارائه داروی میکروب‌های مفید در داروخانه‌ها

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پروبیوتیک‌ها یا میکروب‌های مفید به صورت فرآورده‌های دارویی در قالب پودر، کپسول و یا قطره در تعداد محدودی از داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

ارائه داروی میکروب‌های مفید در داروخانه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن کرمی شامگاه پنجشنبه در همایش یک روزه کاربرد پروبیوتیک و ریزمغذی‌ها در سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص)، اظهار داشت: پروبیوتیک به میکروب‌های مفیدی گفته می‌شود که اگر در دستگاه گوارش مستقر شوند، می‌توانند برای ارتقای سلامت بدن، مؤثر باشند.

وی ادامه داد: اثر رقابتی که پروبیوتیک‌ها با میکروب‌های بیماری‌زا دارند و اثربخشی آن در قوای ایمنی بدن و ترمیم مخاط روده، مشاهده شده است.

این فوق تخصص گوارش اطفال، خاطرنشان کرد: پروبیوتیک‌ها به صورت فرآورده‌های دارویی در قالب پودر، کپسول و یا قطره در تعداد محدودی از داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پروبیوتیک‌ها می‌توانند در روند سنتز بعضی غذاها، افزوده شوند، تصریح کرد: این موضوع به اثبات رسیده که پروبیوتیک‌ها در پیشگیری از بیماری‌های آلرژی مثل آسم، انواع اسهال ویروسی و میکروبی، بیماری‌های التهاب روده، بیماری‌های آلرژی روده و حساسیت‌های غذایی، مؤثر هستند.

کرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعمال اثر پروبیوتیک‌ها در زمینه افزایش سطح ایمنی و مقابله با عوامل بیماری‌زا و جلوگیری از التهاب نقش دارند، قطعاً به کارگیری این عوامل در غذای روزمره می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های گوارشی و غیرگوارشی مؤثر واقع شود.

وی در پایان افزود: این مسئله در کاهش هزینه‌های درمان در جامعه تأثیرگذار بوده و بسیار مفید واقع می‌شود.

انتهای پیام/86007/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول