اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین خواستار شد

الگوگیری دانشجویان از اهل‌ بیت برای برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: مسئولان و دانشجویان با الگوگیری از ائمه‌ اطهار (ع) می‌توانند کرسی‌های آزاد اندیشی را با کیفیت مطلوب‌تری در دانشگاه‌ها برگزار کنند.

الگوگیری دانشجویان از اهل‌ بیت برای برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راهکارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کرسی‌های آزاد اندیشی بهترین مکان پاسخ‌گویی به شبهات اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه باید در کرسی‌های آزاد اندیشی فضای آزادانه، منطقی و عاقلانه ایجاد شود تا دانشجویان منتقد بتوانند شبهات و سئوال‌های خودشان را بدون ترس و واهمه‌ای مطرح کنند، ابراز داشت: با تحقق این امر آنان راحت‌تر پاسخ‌های منطقی را قبول می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اذعان داشت: دانشجویان با به‌کارگیری راهکارهای جدید و نو می‌توانند کرسی‌های آزاد اندیشی را با کیفیت مطلوب‌تری برگزار کنند تا نتایج بهتری از مباحث مطرح شده در این کرسی‌ها را به دست آورند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه نخستین کسی که کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح و مدیریت کرد خداوند متعال بوده است، عنوان کرد: این کرسی‌ها فضای بسیار مناسبی برای مخالفان و موافقان است تا پیرامون موضوع‌های مختلف جامعه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در روایت و احادیث به برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و امام صادق (ع) با برگزاری این کرسی‌ها و برپایی مناظره جدی پیرامون موضوع‌های مختلف اجتماعی و سیاسی بسیاری از شبهات و سئوال‌های مسلمانان را پاسخ می‌دادند.

عابدینی با بیان اینکه اهل‌ بیت (ع) در کرسی‌های آزاد اندیشی با مخالفان با نرمی و مهربانی برخورد می‌کردند، متذکر شد: این امام بزرگوار در این کرسی‌ها شبهات آنان را دریافت می‌کرد و بعد با پرورش دادن شبهاتشان به این مخالفان پاسخ‌های قاطع و قانعی می‌دادند که بلافاصله در برابر این امام رئوف تسلیم می‌شدند.

نماینده رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با اشاره به اینکه دانشجویان موافق در کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با شبهات مطرح شده مخالفان به نرمی سخن بگویند تا بتوانند با پاسخ‌ دادن قاطع به آنان شبهاتشان را برطرف کنند، اذعان داشت: مسئولان و دانشجویان با الگوگیری از ائمه‌ اطهار (ع) می‌توانند کرسی‌های آزاد اندیشی را با کیفیت مطلوب‌تری در دانشگاه‌ها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه با مطرح شدن موضوع‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان می‌توانند ایده‌ها و نظراتشان را پیرامون این موضوع‌ها مطرح کنند، ابراز داشت: آنان با رسیدن به نتایج مطلوب در این کرسی‌ها می‌توانند آن را به افراد دیگر جامعه مانند پدر، مادر، خواهر و برادر انتقال دهند تا آنان نیز از این نتایج بهره‌مند شوند.

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در نهادهای اجرایی قزوین

وی با بیان اینکه در کرسی‌های آزاد اندیشی مخالفان و موافقان پیرامون موضوع‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی و سیاسی مناظره‌های جدی می‌کنند، اذعان داشت: با برگزاری این کرسی‌ها بسیاری از شبهات که در ذهن مخالفان وجود دارد برطرف می‌شود و بر این اساس باید مسئولان مربوطه در برگزاری این کرسی‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه باید کرسی‌های آزاد اندیشی را در دستگاه‌های اجرایی مختلف استان قزوین نیز برگزار کرد تا بسیاری از شبهات اقشار مختلف جامعه برطرف شود، اضافه کرد: برگزاری این کرسی‌ها در آموزش و پرورش می‌تواند شبهات دانش‌آموزان را برطرف کند و با تحقق این امر از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول