اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد راهیان نور کشور:

جوانان را نباید از گنجینه راهیان نور محروم کرد

خبرگزاری فارس: عضو ستاد راهیان نور کشور گفت: جوانان را نباید از گنجینه‌ای به نام راهیان نور محروم کرد و باید در دسترسی آسان‌تر این نسل به مناطق عملیاتی دفاع مقدس همت گمارد.

جوانان را نباید از گنجینه راهیان نور محروم کرد

سردار غلامحسین دربندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: راه‌های حضور جوانان و دانشجویان در مناطق عملیاتی باید کم هزینه‌تر، ساده‌تر و سهل‌تر صورت گیرد تا جوانان ما از این گنجینه عظیم و ارزشمند محروم نشوند.

وی افزود: برای حضور جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس باید زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی لازم فراهم باشد.

این همرزم شهید صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: هر چند امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق عملیاتی نسبت به گذشته بیشتر شده است اما برای حضور هر چه بیشتر جوانان نیاز به فراهم ‌شدن بسترهای مناسب‌تری است. 

دربندی در ادامه بر تقویت برنامه‌های راهیان نور نیز تأکید کرد و افزود: حضور همه ساله مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی نظیر شلمچه، فتح‌المبین و دهلاویه مهر تأییدی بر ضرورت استمرار پیروی از این راه و خط نورانی و پر رهرو بودن این مسیر حماسه است.

وی با اشاره به جمله تاریخی امام که خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: این تعبیر امام به مفهوم این است که خدا فرمانده جنگ و جبهه‌ها است و رزمندگان اسلام سربازان خدا در جبهه‌های نور هستند بنابراین راهیان نور نیز نامی ارزشمند برای افرادی است که توفیق حضور در مناطق عملیاتی را کسب می‌کنند. 

عضو ستاد راهیان نور کشور، واژه راهیان نور را برازنده جوانان دانش‌آموز و دانشجوی ایران اسلامی دانست و اذعان داشت: اگر بر این باور باشیم که نور الهی بر جبهه‌ها می‌تابید، راهیان آن نیز راهیان نور هستند به این معنا که جوانانی که قدم در این راه می‌گذارند متحول و نورانیتی شگرف می‌گیرند.

دربندی یادآور شد: تأثیر برنامه راهیان نور بر روح، قلب و جسم و جان نسل جوان حاضر در آن انکارناپذیر است و هر فردی در میادین دفاع مقدس حضور یافته متحول شده است.

عضو ستاد راهیان نور کشور متذکر شد: جوانان این سرزمین حق دارند بدانند طی مدت هشت سال از تاریخ کشور که به عنوان یک مقطع نورانی و  پرافتخار از دوران حیات ایران اسلامی محسوب می‌شود چه اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای حفظ دین به شهادت رسیدند ابراز داشت: شهدای ما آیات الهی هستند، لذا راویانی که خاطرات شهدا را بازگو می‌کنند باید با وضو باشند چون  روایت شهدا، روایت آیات الهی است.

انتهای پیام/2406/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول