اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری هشدار داد

توطئه دشمن برای قطع ارتباط مردم و مسئولان

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در عرصه جنگ اقتصادی شاهد صف آرایی گسترده دشمن هستیم و آنها از طریق تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کنند که ارتباط بین مردم و مسئولان را قطع کنند.

توطئه دشمن برای قطع ارتباط مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی ‌بوشهری در دیدار شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی راهیان نور کشور در سخنانی با اشاره به اینکه جهاد رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دارای سه بخش بود، گفت: در دوران دفاع مقدس ما شاهد شکل‌گیری جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی و جهاد فرهنگی بودیم و این مسئله بر ارزش ایثارگری رزمندگان ما افزوده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس در کنار جهاد با دشمن ما شاهد این بودیم که رزمندگان از نظر معنوی نیز خود را ارتقا داده و با نفس خود مبارزه کرده و وجود آنها مملو از عدم وابستگی به دنیا بود.

وی به فضای فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که رزمندگان در جبهه‌های نبرد مشغول مقابله با دشمن بعثی بودند در کشور نیز فضای فرهنگی خاصی ایجاد شده بود و همه به نوعی از فضای فرهنگی جبهه‌ها تاثیر گرفته بودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان در عرصه جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه جنگ اقتصادی شاهد صف‌آرایی گسترده دشمن هستیم و آنها از طریق تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کنند که ارتباط بین مردم و مسئولان را قطع کنند.

وی بیان کرد: در عرصه جنگ فرهنگی نیز مدت‌ها قبل همانگونه که رهبر انقلاب هشدارهای لازم را داده بودند تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی آغاز شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به اثرگذاری فرهنگی که اردوهای راهیان نور و حضور در مناطق جنگی بر افراد به ویژه نسل جوان دارد اشاره کرد و یادآور شد: راهیان نور یک حرکت مقدس فرهنگی و سفری سراسر عبرت‌آموز، فرهنگ‌ساز، راهگشا و راهنما است.

وی ادامه داد: وقتی دختران و پسران دانشجو و دانش‌آموز در این مناطق حضور می‌یابند متحول شده و در این بستر فضای فکری و فرهنگی آنها تاثیر می‌پذیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: باید از فرصت این سفر و فضای ایجاد شده بهره برد و نسل جوان را پس از سفر رها نکرد و با ایجاد ارتباط مستمر زمینه ایجاد تحول عمیق را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این وظیفه باید ستاد مرکزی راهیان نور از یک عقبه سنگین فکری و اعتقادی بهره گرفته و به انجام وظیفه بپردازد.

امام جمعه قم بیان کرد: در شرایطی که دشمنان از طریق ماهواره‌ها به جنگ ما آمده و نسل جوان را هدف قرار داده‌اند باید برای نسل جوان برنامه‌های فکری و فرهنگی اجرا کرد و باورهای آنان را تقویت کرد.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول