اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قزوین:

تعداد کانون‌های مساجد قزوین به 193 مورد رسید/ اختصاص 230 میلیون ریال اعتبار به کانون‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد این استان از 171 کانون در پایان سال گذشته به 193 مورد در سال جاری خبر داد.

تعداد کانون‌های مساجد قزوین به 193 مورد رسید/ اختصاص 230 میلیون ریال اعتبار به کانون‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در حال حاضر دارای 97 کانون شهری، 88 کانون روستایی، 17 کانون تخصصی و 10 کانون مصلی است که در ایام گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌ها، کانون مصلای مسجدالنبی (ص) شهر قزوین نیز با 70 میلیون ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: همچنین با شناسایی 116 روستای با جمعیت بالای 700 خانوار نیمی از آن‌ها زیر پوشش کانون‌های فرهنگی هنری قرار گرفته‌اند و روستاهای باقی مانده در صورت همکاری نهادهای مربوطه، از کانون‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند می‌شوند.

*930 میلیون ریال اعتبار برای فعالیت‌های برنامه‌ای

وی در تبیین فعالیت‌های برنامه‌ای حوزه متبوع خود با 930 میلیون ریال اعتبار در سال جاری بیان کرد: افزایش 64 اجرا به برنامه‌های طرح تلاوت نور، اجرای برنامه نردبان آسمان به منظور آموزش یک روزه فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی در زمینه نهج‌البلاغه برای 40 بانوی دارای تحصیلات بالا‌تر از مقطع کاردانی، شرکت 70 تن از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی و نیز آموزش 120 نفر از بانوان در قالب کارگاه آموزشی و تبلیغی تربیت مربی عفاف و حجاب بخشی از این برنامه‌هاست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران کانون‌های تازه تأسیس، دوره آموزشی مهدویت، دو دوره پروپزال نویسی در شهرستان‌های قزوین و بویین‌ زهرا، حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و گروه‌های سرود کانون‌های مساجد را بخش دیگری از این برنامه‌ها برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه در دهه مبارک فجر نیز بیش از 100 کانون به اجرای برنامه پرداختند، یادآور شد: اجرای 110 مورد برنامه در اوقات فراغت فصل تابستان، برگزاری همایش نخبگان عاشورایی، برگزاری اردوی تشکیلاتی و آموزشی وارثین با همکاری کانون فرهنگی امام حسین (ع) و جهاد دانشگاهی استان قزوین و 10 مورد سلسله نشست‌های سبک زندگی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد استان قزوین بود.

*تهیه 120 هزار جلد کتاب برای کانون‌ها

رمضانی وجود 140 کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری را در مساجد استان قزوین مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه کتاب در سال جاری 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه کانون‌ها ارسال و مسابقه کتابخوانی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای عموم مردم اجرا شد که در مجموع فعالیت‌های این حوزه 700 میلیون ریال اعتبار را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار به تهیه و تجهیز اقلام کتابخانه‌ای کانون‌ها تصریح کرد: چاپ پنج هزار جلد کتاب و توزیع دو هزار جلد از آن‌ها در میان استان‌های مختلف در جشنواره اربعین حسینی از فعالیت‌های کانون مساجد استان قزوین بود.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین، تأمین و اختصاص 230 میلیون ریال اعتبار به اتمام ساخت و ساز‌های نیمه‌کاره کانون‌ها در مساجد سطح این استان از فعالیت‌های‌ عمرانی این دبیرخانه در سال جاری بوده است.

رمضانی از اجرای برنامه‌هایی همچون افتتاح کانون فرهنگی شهید چگینی در بخش طارم، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری همایشی با عنوان جایگاه عبادت، پایگاه سیاست به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌ها خبر داد.

*کاهش بزهکاری با توسعه فرهنگ مسجدی

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش توسعه فرهنگ مسجدی را ابزاری برای کاهش بزهکاری در جامعه خواند و اذعان کرد: مسجد از آغاز بستر اندیشه پروری و محل تعاون مسلمانان بوده و مهم‌ترین عامل آن حضور جمعی مخلص و متدین است.

وی مسجد، جماعت و فعالیت‌های عبادی را سه ضلع تشکیل دهنده هدایت و کمال افراد دانست.

انتهای پیام/77011/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول