اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‎رضوی:

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت داشته باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‎رضوی گفت: تعلیم و تربیت فرآیندی تعالی جویانه و تعاملی است که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به تعلیم و تربیت بپردازد.

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ نقاشی و انشاءنویسی دانش آموزان خراسانی در مشهد، اظهار کرد: در سند چشم‌انداز و تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت فرآیندی تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه و البته با معیار اسلامی تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‎رضوی با اشاره به اینکه طبق این تعریف تعلیم و تربیت تنها به ساعات درس و حضور دانش‌آموزان در مدرسه منتهی نمی‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید نقش خود را به موقع اجرا کنند تا فرآیند تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه و با معیار اسلامی محقق شود.

فخریان بیان کرد: امروزه در استان در عرصه‌های مختلف مشارکت با آموزش و پرورش برای انتقال مباحث و آگاهی‌های لازم در حوزه‌هایی مانند مسایل اجتماعی از سوی دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین تعامل در سطح نیروهای انتظامی با آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: باید اعتراف کرد آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت داشته باشد و مشارکت همه بویژه والدین و خانواده‌ها به عنوان نقش تأثیرگذار لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‏رضوی از مشارکت بیش از 42 هزار اثر دانش آموزان مقاطع ابتدایی خراسان‎رضوی در این مسابقه بزرگ و در یک فاصله زمانی کم‌ابراز شگفتی کرد و گفت: با اینکه مسؤولیت‎های کلان و کشوری داشتم، هرگز چنین سطح مشارکت قابل توجه برای یک مسابقه که دانش‌آموزان را با توجه به موضوعات مختلف وادار به فکر و سپس کشیدن نقاشی و یا نوشتن انشاء کند، در کشور دیده نشده است.

سرهنگ ابوالقاسم باروح، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‎رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این مسابقات 42 هزار و 300 اثر نقاشی و انشاءنویسی با موضوعات نقش دانش‌آموزان در تأمین نظم و امنیت اجتماعی، پلیس دوست خوب بچه‌ها، اگر یک روز پلیس شوم، راننده خوب کیست و رانندگی خوب چیست و تجسم وجود شهری بدون پلیس به دبیرخانه ارسال شد که 287 اثر برگزیده مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‎رضوی گفت: معاونت اجتماعی به عنوان متولی کارهای فرهنگی و هنری و پل ارتباطی میان پلیس و مردم وظیفه دارد بسیاری از مأموریت‎ها را مدیریت کند، به عبارت دیگر افزایش مشارکت جدی مردم با پلیس را بسترسازی کند.

سرهنگ با روح با بیان اینکه برگزاری این مسابقه نیز در همین راستا است، افزود: ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به مقوله نظم و امنیت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، آشنایی دانش آموزان با وظایف و مأموریت‌های پلیس از جمله اهداف این مسابقه بزرگ بود.

وی با بیان اینکه این موضوعات عمدتاً برگرفته از مسایل استان بود، گفت: در خراسان رضوی بویِژه مشهد وضعیت رانندگی ایده آل نیست.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول