اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت صنعا با برگزاری افتتاحیه گفت‌وگوهای ملی در عدن

خبرگزاری فارس: منابع نزدیک به رئیس‌جمهور یمن اعلام کردند که وی برای جلب رضایت رهبران جنوب این کشور با برگزاری افتتاحیه گفت‌وگوهای ملی در عدن به جای صنعا، موافقت کرده است.

موافقت صنعا با برگزاری افتتاحیه گفت‌وگوهای ملی در عدن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «مارب»، منابع آگاه امنیتی یمن اعلام کردند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن با پیشنهاد برگزاری نشست افتتاحیه کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر عدن به جای صنعا موافقت کرده است. این کنفرانس قرار است در 18 ماه جاری برگزاری شود.

به گفته منابع آگاه نزدیک به هادی، اعلام کردند که وی با اصل برگزاری افتتاحیه این کنفرانس در عدن موافقت کرده است تا از این راه توجه و رضایت جنبش اعتراضی جنوب را جلب و موضع آنها درباره شرکت در روند گفت‌وگوها را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش به رئیس‌جمهور یمن پیشنهاد شده بود که نشست افتتاحیه را در یکی از کشورهای همسایه برگزار کند و سایر جلسات را که 6 ماه طول خواهد کشید در صنعا و عدن برگزار کند اما هادی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

تا کنون جنبش اعتراضی جنوب و رهبران انقلابیون جنوب، حضور و مشارکت در این گفت‌وگوها را رد و اعلام کرده‌اند که با اصل طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس که بر انقلابیون تحمیل شده و بر اساس آن به دیکتاتور مخلوع یمن مصونیت داده شده و هیچ توجهی به مسئله جنوب نشده، مخالفند و در گفت‌وگوهای موسوم به گفت‌وگوهای ملی یمن که زائیده همین طرح است نیز شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول