اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بابل در مجلس:

طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری به تصویب مجلس رسید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بابل در مجلس گفت: طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری در 100 ماده به تصویب مجلس رسید.

طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری به تصویب مجلس رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل حسین نیازآذری عصر امروز در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در بابل اظهار داشت: اهمیت جایگاه بخش کشاورزی به ویژه نظام مهندسی به عنوان پشتوانه مهم عرصه تولید، نقش مهمی در تأمین غذایی کشور دارد.

وی به نقش مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ترویج و آموزش بخش کشاورزی برای بالا بردن بهره‌وری است که متاسفانه امروزه بهره‌وری ما بسیار پائین است.

نیازآذری بیان داشت: با توجه به اینکه امروزه زمین زیادی در اختیار بخش کشاورزی نیست بهره‌وری نقش بسیار مهمی دارد اما متاسفانه مسئله خرده ‌مالکی در حال گسترش بوده و انتظار ما از شعب سازمان نظام مهندسی ارائه یک راهکار مناسب برای جلوگیری از این خرده مالکی‌ها است.

وی افزایش تکنولوژی روز را به عنوان یکی از ضروریات بخش کشاورزی برشمرد و افزود: وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه بانک کشاورزی باید نظارت کامل و جامع داشته باشند و به بخش بازرگانی توجه ویژه شود چرا که در کنار تولید باید هم به بحث صادرات محصول توجه شود و هم باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود که نیاز به ساز و کار و برنامه مدون دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید راهکارهای مناسبی به مجمع نمایندگان مازندران ارائه کنند تا شرایط را برای رویکرد مناسب در بخش کشاورزی فراهم کنیم.

نیازآذری افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای برنامه توسعه پنج ساله نظام در حال تدوین چند سند راهبردی در بخش کشاورزی است که در حال حاضر طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری در 100 ماده به تصویب مجلس رسید.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران اذعان داشت: در طرح این سند، سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند کمک‌کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید پیشنهادات سازنده‌ای ارائه دهد تا اقدام اساسی در جهت صیانت از جنگل و دامداران انجام شود.

 وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی حلقه ارتباط بین نمایندگان مازندران با کشاورزان در راستای حمایت از بخش کشاورزی و تولید است.

انتهای پیام/86009/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول